تراکم‎فروشی امنیت روانی مردم رامختل می کند

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه تراکم‎فروشی امنیت روانی مردم همدان را مختل کرده است، گفت: شهرداری به سبب نداشتن درآمد پایدار تراکم‌فروشی می‎کند.
کد خبر: ۷۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 05 August 2015
عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه تراکم‎فروشی امنیت روانی مردم همدان را مختل کرده است، گفت: شهرداری به سبب نداشتن درآمد پایدار تراکم‌فروشی می‎کند.

به گزارش تسنیم؛علی رحیمی فردر صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن امنیت روانی بوده و یکی از عوامل آن به خدمات شهری گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه تراکم‌فروشی و امنیت روانی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند، افزود: بزرگ‌ترین مشکل شهرداری همدان ایجاد درآمد پایدار است ولی به سبب اینکه نتوانسته در این زمینه موفق باشد به تراکم‎فروشی روی آورده است.

رحیمی فر با بیان اینکه امنیت روحی و روانی مردم با تراکم‎فروشی انجام گرفته مختل شده است، تاکید کرد: اگر تجربه و الگوهای شهرهای موفق را بررسی کنیم سهم شهرداری‌ها از مالیات این نیست که به شهردای همدان پرداخت می‎شود و باید در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی با اعلام اینکه تصمیمات کلان بر خدمات شهری هزینه‌های سنگینی تحمیل کرده است، عنوان کرد: امروز به این مسئله نیاز است که دولت کمک‌های مالی و اعتباری به شهرداری‎ها داشته باشد تا بتوان به مدیریت درست در حوزه شهر رسید.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان با اعلام اینکه شورا، شورای شهر بوده و شورای شهرداری نیست، تاکید کرد: ترافیک معضلی در شهر همدان بوده و می‌تواند معضل امنیتی ایجاد کند که باید در این زمینه تدبیر اساسی اندیشیده شده و اختیارات شهرداری را افزایش داد.

رحیمی فر تصریح کرد: حل مشکلات ترافیک مثلثی است که سه ضلع زیرساخت، کارهای فرهنگی و سیاست‌های تنبیهی آن را تشکیل می‎دهند که نیاز است شورای شهر و شهرداری همدان نیز اختیاراتی در زمینه سیاست‌های تنبیهی داشته باشد.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: شکایت آموزش و پرورش از شهرداری برای وصول مطالبات می‏تواند در ارائه خدمات شهری همدان تاثیر گذاشته و مسائلی را به وجود آورد.

علی رضایی با بیان اینکه شهرداری همدان رقم قابل توجهی از دستگاه‎های اجرایی طلب دارد، تاکید کرد: اما تاکنون از نظر حقوقی در این زمینه ورود پیدا نکرده و منتظر وصول این مطالبات بدون بهره‎گیری از روش‎های قضایی است ولی برخی از دستگاه‎های طلبکار از شهرداری همدان بدون در نظر گرفتن مسائل و برای وصول مطالبات خود از این نهاد عمومی شکایت می‎کنند.

وی درباره مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر نیز گفت: با توجه به مشکلات و گرفتاری‌های بسیار در جامعه، به نظر می‌رسد دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری باید در این زمین هورود بیشتری داشته باشند.

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه باید در زمینه حجاب در سطح جامعه اقدامات فرهنگی مناسبی انجام شود، عنوان کرد: مردم همدان از عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر رضایت نداشته و انتظار بیشتری از آنها دارند.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: امنیت عمومی به فرمانداری و خدمات عمومی به شهرداری‌ها مربوط می‎شود و برای انجام وظایف خود در این زمینه این دو ارگان و نهاد خدمت‌رسان باید در کنار هم باشند.

محمد تبریزی با اشاره به اینکه شورای شهر جایگاهی است که همه مسئولان و مدیران در آن صاحب‌خانه هستند، اظهار داشت: براساس قانون شورای اسلامی شهر و روستا، مسئولان اجرایی و ذیربط به محض اینکه احساس کنند می‎توانند در شورا حاضر شده و درباره مسائل همفکری و تصمیم‎گیری کنند.

وی با بیان اینکه باور عدم استفاده از همفکری و خرد جمعی در شورای شهر همدان جایی ندارد، تاکید کرد: نماینده شهر با تشخیص درست باید در جلسات حضور پیدا کرده و از مسائلی که پیرامون اداره شهر اتفاق می‌افتد اعضا را مطلع کند تا تصمیمات همسوتری گرفته شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار