برگزاری دومین جشنواره گل محمدی در خاتم

فرماندارخاتم گفت: دومین جشنواره گل محمدی با هدف ترویج کشت گیاهان کم آبخواه در روستای کوشک این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 06 May 2019

فرجام فاضلی فرماندار شهرستان خاتم در آئین جشنواره گل محمدی گفت: باتوجه به سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و ترویج کشت گیاهان کم ابخواه و دارویی، کشت گل محمدی در این شهرستان روبه افزایش است.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌ در سال های گذشته و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی دراین شهرستان، افزود: کشت گیاه کم آبخواه و دارویی صرفه اقتصادی خوبی برای کشاورزان این منطقه دارد.

فاضلی با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید ادامه داد: بخش کشاورزی شهرستان خاتم که قطب کشاورزی استان یزد است بر اصلاح الگوی کشت، مدیریت بهینه مصرف آب تاکید کرد.

توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی
مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: این جشنواره باهدف توسعه سطح زیر کشت باغات گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت جدید برای شناخت و بازاریابی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و گردشگری برگزار شده است.

وی افزود: آشنایی بیشتر مردم منطقه از مزیت‌های اقتصادی و اشتغال در حوزه گل محمدی، جایگزین برای گلاب‌گیری، توسعه سطح زیر کشت در مناطق روستایی، توانمند کردن جامعه محلی، دستیابی به فرآوری صنعتی مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره بود.

آغاز اظهارداشت: سال گذشته اولین جشنواره گل محمدی در شهرستان برگزار شد زمینه‌ای فراهم کرد تا امسال سطح زیر کشت و آمادگی کشاورزان برای کشت وتولید این گونه‌ها افزایش یابد.

شایان ذکر است جشنواره گل محمدی با حضور فرماندار، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استان، بخشدار مرکزی وجمعی از مسئولان شهرستان و اهالی روستای کوشک برگزار شد.

مراسم گل چینی، گلاب‌گیری، گل غلتان و اجرای آواه‌ها و نوا‌های محلی از برنامه‌های این جشنواره بود.

روستای کوشک خاتم پایلوت در کشت گیاهان دارویی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار