رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد خبر داد:

تحصیل ۲۲ هزار دانش آموز یزدی در مدارس فرسوده

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد گفت: در ناحیه ۲ آموزش و پرورش یزد ۸۸ مدرسه قدیمی با سن بالای ۴۰ سال وجود دارد که وضعیت آن‌ها به شدت نگران کننده و بحرانی است.
کد خبر: ۷۴۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 12 May 2019

حمید اسماعیلی‌زاده رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد شب گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در ناحیه ۲ آموزش و پرورش یزد ۸۸ مدرسه قدیمی با سن بالای ۴۰ سال وجود دارد که وضعیت آن‌ها به شدت نگران کننده و بحرانی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۲ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند افزود: هر لحظه امکان بروز مشکلاتی عدیده و تخریب بخشی از ساختمان وجود دارد.

اسماعیلی‌زاده با اشاره به ریزش بخشی از سقف یک کلاس در مدرسه حاجی صفری در اوایل ماه جاری بیان کرد: وضعیت فعلی مدارس یزد به شدت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه عمده مدارس فرسوده یزد در بافت تاریخی واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد این مدارس تخریب و بازسازی شود، به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و علاوه بر این رقم، ۲۵ میلیارد تومان برای فضا‌های نیمه ساز و ۸ میلیارد تومان نیز برای تعمیرات و نگهداری مدارس ناحیه ۲ نیاز است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد خواستار رسیدگی سریع‌تر به این موضوع و دستور استاندار برای تسریع در فرآیند اعتبار رسانی و رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده در این ناحیه شد و بیان کرد: امیدواریم خیران استان نیز در این موضوع ورود کنند تا بتوانیم مدارس استاندارد برای دانش آموزان یزد بسازیم.

لازم به ذکر است: خیرین استان یزد در سال گذشته حدود ۴۰ میلیارد تومان در ساخت فضا‌های آموزشی به آموزش‌ وپرورش کمک کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار