اختصاص هشت برابری بودجه به همدان

استاندار همدان گفت: در سفر هیات دولت به این استان بیش از هشت برابر بودجه یکساله همدان اعتبار اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 08 September 2015
استاندار همدان گفت: در سفر هیات دولت به این استان بیش از هشت برابر بودجه یکساله همدان اعتبار اختصاص یافت.

محمد ناصر نیکبخت افزود: سفر هیات دولت به استان همدان دستاوردها و برکات فراوانی به همراه داشته است.

وی با ذکر اینکه اعبتارات عمرانی با 100 درصد تخصیص پیش بینی شده است بیان کرد:رییس جمهوری دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی هیچ طرحی را بدون در نظر گرفتن زمان پایان یافتن آن در این دولت، آغاز نمی کند.

وی گفت: در سفر هیات دولت به همدان هشت هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار عمرانی به این استان اختصاص یافت این در حالی است که بودجه عمرانی همدان بدون در نظر گرفتن ماده 180 ، یک هزار و 50 میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: علاوه بر این هشت هزار و 820 میلیارد ریال در بخش مشارکت شرکت و سازمان های بزرگ در طرح های همدان در قالب سرمایه گذاری پیش بینی شد.

وی اظهار کرد: 12 هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات بانکی به استان اختصاص یافت که در مجموع می توان عنوان کرد ماحصل سفر هیات دولت به همدان 29 هزار و 320 میلیارد ریال عایدی داشته است.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان گفت: تمام اعتبار مورد نیاز 43 طرح عمرانی بزرگ این استان اختصاص یافت.

نیکبخت افزود: برای آبرسانی به شهرها و سدهای استان که 12 طرح است یک هزارو 230 میلیاردریال اعتباراختصاص یافت همچنین برای تصفیه خانه آبرسانی از سدکلان به ملایر نیز 170 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شد و مقرر شد 500 میلیارد ریال از هزینه این طرح نیز در قالب بی او تی موافقت شد.

وی اضافه کرد: برای ساختمان، شبکه آبیاری و زه کشی سد سرابی 150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که این طرح ها تا یکسال آینده تکمیل می شوند.

وی اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان سد شنجور در طول یکسال، شبکه آبیاری و زه کشی سد کلان در دو سال با 150 میلیارد ریال اعتبار، آبرسانی از سد سرابی به تویسرکان با 160 میلیارد ریال و اضافه شدن تصفیه خانه نیز به صورت بی او تی را از دیگر ره آوردهای این سفر برشمرد.

استاندار همدان گفت: پنج شهر دارای تنش آبی شامل فامنین، نهاوند، اسدآباد، صالح آباد بهار و دره مرادبیک همدان برای هر شهر 10 میلیارد ریال اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: برای مجتمع آبرسانی روستایی اولویت دار که 25 درصد از جمعیت روستایی را شامل می شوند 400 میلیارد ریال پیش بینی شد.

نیکبخت اضافه کرد: همچنین برای ایجاد تصفیه خانه و اتاق پمپاژ خط لوله تالوار دو هزار و 770 میلیارد ریال اختصاص یافت که اعتبار این طرح جزو بودجه عمرانی نبوده بلکه موافقت صورت گرفته و مجموعه استانداری دنبال نهایی کردن آن است.

وی اظهار کرد: به منظور تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای استان 586 میلیارد و 400 میلیون ریال اختصاص یافت و مقرر شد تصفیه خانه فاضلاب شهر نهاوند، اسدآباد، تویسرکان و رزن در طول یکسال به اتمام برسد.

استاندار همدان تکمیل تصفیه خانه فاضلاب همدان در طول دو سال با اعتبار 182 میلیارد ریال، انجام فاضلاب روستاهای اولویت دار شهرستان همدان در طول دو سال با 75 میلیارد ریال و کمک 50 میلیارد ریالی برای تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی شهرستان فامنین را از دیگر برکات سفر هیات دولت به همدان برشمرد.

وی با ذکر اینکه این مصوبات تنها بخشی از دستاوردهای این سفر است افزود: برای دیگر بخش ها نیز اعتبارات مناسبی پیش بینی شده است.

رییس جمهوری سوم شهریور ماه 94 به همدان سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار