مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها تنها راه تاثیرگذاری و تحول آفرینی این نهاد‌ها در عرصه‌های مختلف است. با ایجاد یک شبکه تخصصی می‌توان مطالبات سمن را هدفمند و هوشمندانه پیگیری کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸ 18 November 2021
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها تنها راه تاثیرگذاری و تحول آفرینی این نهاد‌ها در عرصه‌های مختلف است. با ایجاد یک شبکه تخصصی می‌توان مطالبات سمن را هدفمند و هوشمندانه پیگیری کرد.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در راستای تاکیدات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر برگزاری جلسات مستمر با تشکل‌های مردمی، نشست هم اندیشی با دبیران سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد.

در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: ایجاد شبکه‌های تخصصی سمن‌ها تنها راه تاثیرگذاری و تحول آفرینی این نهاد‌ها در عرصه‌های مختلف است. با ایجاد یک شبکه تخصصی می‌توان مطالبات سمن را هدفمند و هوشمندانه پیگیری کرد.

محسن جعفری نژاد بسطامی افزود: یکی از اشکالات حوزه سازمان‌های مردم نهاد، عدم همسویی و همراهی تشکل‌ها براساس نوع فعالیت آن‌ها و شبکه‌ای نبودن کارکردشان است که همین تک روی‌ها و جزیره‌ای بودن و عدم هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد باعث می‌شود، مطالبات این نهاد‌ها به صورت هدفمند پیگیری نشود.

جعفری نژاد ادامه داد: برای ایجاد انسجام، کیفیت بخشی فعالیت‌ها و ایجاد وحدت رویه برای به ثمر رسیدن اهدافِ خیرخواهانه سمن ها، راهی جز تشکیل شبکه‌های تخصصی نداریم و اعضای هیات اندیشه ورز سمن‌های استان که هر یک از حوزه تخصصی خاصی هستند برای تحقق این اتفاق خوب می‌توانند یاری دهنده باشند و در تشکیل شبکه‌ها نقش ایفا کنند.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد، زبان گویای محیط زیست هستند و از کیان محیط زیست دفاع می‌کنند. باید اجازه دهیم سمن‌ها در چارچوب مسئولیت‌ها و وظایف قانونی خود به انجام فعالیت‌های تخصصی در حوزه محیط زیست بپردازند.

وی افزود: این تشکل‌ها با داشتن ظرفیت‌های بالقوه از جمله نیرو‌های فعال می‌توانند بهترین سرمایه برای استان باشند، یکی از مولفه‌های این تشکل‌ها تخصصی بودن آن‌ها است که می‌توانند با برنامه‌های مطالعاتی و فعالیت‌های عملی خود ما را در پیشبرد اهداف سازمان حفاظت محیط زیست یاری کنند.

وی گفت: مشارکت با تشکل‌های مردمی برای ما یک اصل است و بدنه سازمان، همکاری خود با سازمان‌های مردم نهاد را از بالاترین سطوح شروع کرد، و ما حمایت خود را به طور همه جانبه در راستای اهداف سازمان از آنان اعلام می‌کنیم. 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار