کد خبر: ۱۰۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ 26 April 2022
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ساختار‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان با توجه به ظرفیت‌های چشمگیر و قانونی موجود باید برای استفاده بهینه و مطلوب فعال شود.

به گزارش تابناک همدان از دفتر نماینده، ولی فقیه در استان همدان، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه‌شنبه در دیدار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه نیازمند انسجام بین فعالان فرهنگی استان هستیم، اظهار داشت: جهت دهی به مسائل فرهنگی و فعالیت هنرمندان از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید باشد.

وی با بیان اینکه مخاطبان خاص حوزه‌های فرهنگی همانند هنرمندان، شعرا و برخی از سمن‌ها نیازمند حمایت جدی هستند، ابراز امیدواری کرد که با فعال شدن ظرفیت‌های قانونی در این حوزه، دیگر شاهد برخی موازی کاری‌ها نباشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه‌های دارای ارتباط موثر با دفاتر نماینده، ولی فقیه و ائمه جمعه در استان هاست، تصریح کرد: در تهیه و تدوین سند فرهنگی و سند قرآنی استان شاهد همکاری‌های موثری با این اداره کل و دستگاه‌های متولی بودیم که امیدواریم این همکاری با قوت بیشتر ادامه پیدا کند.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه معاونت فرهنگی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان آماده همکاری در ابعاد مختلف با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان است، گفت: مقرر شده تا کمسیون‌هایی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی فعال شود تا به عنوان پشتوانه علمی و اندیشه‌ای برای شورا به ایده پردازی مشغول شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم ارتباط با نماینده، ولی فقیه در استان، اظهار داشت: این اداره کل به عنوان دبیر جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای قرآن، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر با مجموعه دفتر نمایندگی، ولی فقیه در استان برای پیشرد بهتر امور است.

امام جمعه همدان بر فعال شدن ساختار‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان تاکید کرد

«مسعود ویژه» با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای ۲ مخاطب خاص و عام است، گفت: مخاطب اول مجموعه هنرمندان و اهالی فرهنگ هستند که حمایت از آن‌ها به عنوان یک برنامه محوری و اصلی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی افزود: مخاطب بعدی نیز عموم مردم هستند که خروجی رویداد‌های هنری، می‌تواند به زیباترین شکل ممکن نقش و نگار فرهنگ عمومی را شکل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از طراحی تقویم یک ساله برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تقویم یک ساله پس از تایید نماینده، ولی فقیه در استان به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار