مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از افتتاح و کلنگ زنی ۲ پروزه گلخانه هیدروپونیک و مزرعه اسطوخودوس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 13 June 2022
به گزارش تابناک همدان، منصور خزایی گفت: در سومین روز از هفته جهاد کشاورزی ۲ پروژه گلخانه و کشت گیاه دارویی شهرستان فامنین با حضور فرماندار، بخشداران و جمعی از مدیران شهرستان کلنگ زنی گردید. 

وی  اظهار کرد: مساحت گلخانه هیدروپونیک اقای رضا بهرامی راد در شهرستان فامنین ۳۲۴۰۷ متر مربع است و با ظرفیت تولید ۱۱۳۰ تن سبزی و صیفی و میزان اشتغالزایی ۳۳ نفر می‌باشد که پیش بینی می‌شود در سال اینده به بهره برداری برسد.

به گفته وی، کل سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح را ۸۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که با هزینه شخصی و بدون دریافت تسهیلات بانکی می‌باشد.

وی همچنین به افتتاح پروژه ۲ هکتاری مزرعه گیاه دارویی اسطوخودوس شرکت توداک در حومه فامنین اشاره کرد و افزود: مبلغ کل هزینه احداث هر هکتار این مزرعه ۴۵۰ میلیون ریال می‌باشد وی گفت: میزان عملکرد این مزرعه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم گل خشک به همراه ۲ تا ۳ تن برگ خشک (۲ تا ۳ چین) و البته از سال سوم به بعد می‌باشد و میزان اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم این مزرعه را ۱۵ نفر عنوان نمود .

خزایی بیان کرد: نوع کشت این مزرعه نشایی بوده است (۲۰ هزار نشاء در هکتار) و تولید محصول زیر نظر کارشناسان کشت گیاهان دارویی جهت مصرف متعادل و بهینه انواع کود‌ها و پایش احتمالی افات و بیماری‌ها و تولید محصول سالم می‌باشد گیاه دارویی اسطوخودوس مصارف پزشکی و بهداشتی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار