فرماندار همدان گفت : از تشکلهای مردم نهاد متناسب با حوزه فعالیتشان در کارگروه های تخصصی شهرستان دعوت می کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 19 July 2022

فرماندار همدان گفت : از تشکلهای مردم نهاد متناسب با حوزه فعالیتشان در کارگروه های تخصصی شهرستان دعوت می کنیم.

به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی در نشست با مدیران تعدادی از تشکلهای مردم نهاد شهرستان همدان افزود : عرصه فعالیت برای تشکلهای مردم نهاد بسیار گسترده است و برخی از معضلات ما در سطح شهرستان می طلبد از تشکلها بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ تشکل فعال دارای مجوز از فرمانداری در سطح شهرستان داریم اضافه کرد : عمدتا تشکلهای ما فعال در مباحث فرهنگی و امور خیریه هستند که اعتقاد داریم این تشکلها با ایفای نقش در تصمیم سازی می توانند ما را در تصمیم گیریها کمک کنند.

فرماندار همدان یادآور شد : ورود تشکلهای مردم نهاد در عرصه بهبود و بازتوانی معتادان بسیار موثر بوده و نقش به سزایی در مواجهه با این موضوع و آسیب های اجتماعی ناشی از آن داشته اند که نمونه موفقی از کار تشکلهای غیر دولتی است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت سمن ها افزود : خودکشی، معتادان متجاهر، بحران آب، مباحث زیست محیطی و کشاورزی بویژه در زمینه اصلاح الگوی کشت و رونق بخشیدن به تولید و مشاغل خانگی از دیگر موضوعات پیش روی ما است که باید تشکلها ورود داشته باشند.

محمد علی محمدی با بیان اینکه تشکلهای غیر دولتی در جلب مشارکت مردم در عرصه های مورد نیاز می توانند بسیار موثر باشند تاکید کرد : بزودی در همدان میزبان سفر ریاست جمهوری هستیم که برنامه های خاص این سفر در حال برنامه ریزی است و ازظرفیت تشکلهای مردم نهاد نیز در این زمینه استفاده خواهیم کرد .

وی با اشاره به انتظارات طرح شده برخی تشکلها از دستگاههای اجرایی افزود : ما همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی را برای شما تسهیل می کنیم اما طرح هر موضوع و اقدام از طرف تشکلهای مردم نهاد نیز باید همراه با اطلاعات تخصصی و همفکری و هماهنگی قبلی با دستگاه اجرایی ذیربط باشد تا مطالب قابل دفاع و استفاده باشد.

فرماندار همدان با تاکید بر ارتباط مستمر تشکلها با معاونتهای ذیربط فرمانداری تصریح کرد : عطش توسعه گاهی آسیبهایی را بدنبال دارد که باید در این مسیر همواره به همه جوانب توجه شود.

توجه به موضوع اشتغال و کار آفرینی، دغدغه های زیست محیطی، جمعیت حیوانات غیر اهلی و مزاحم، اجرای برخی از طرح های مشکل دار، عدم توجه و هماهنگی بسیاری از دستگاههای اجرایی به تشکلهای مردمی، امور بانوان، ازدواج ،جوانان، حمایت های مالی و تسهیلاتی از سمن ها، تعامل امور مالیاتی از جمله موضوعات طرح شده از سوی مدیران تشکلهای مردم نهاد در این نشست بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار