مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۲2 اثر در دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی نهال امید غرب کشور به رقابت پرداختند که از این تعداد ۶ قصه‌گو برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ 21 December 2022

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۲2 اثر در دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی نهال امید غرب کشور به رقابت پرداختند که از این تعداد ۶ قصه‌گو برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر شدند.

به گزارش تابناک همدان روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، آیین اختتامیه دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» غرب کشور به میزبانی همدان ظهر امروز با حضور نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری همدان، مدیر کل امور مالیاتی استان همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، رئیس بنیاد نخبگان استان همدان و مدیران کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و کردستان برگزار شد. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار کرد: قصه‌گویی شکلی از هنر است که گویندگان و شنوندگان آن باید انسان‌های زنده باشند.

عاطفه زارعی با اشاره به اینکه قصه‌گویی تجربه‌ای است که در لحظه‌ آفریده می‌شود و منحصر به فرد و استثنایی به شمار می‌رود افزود: قصه‌گویی جان بخشی دوباره به متن‌هایی است که با حس‌ها و ابزارهای گوینده منتقل می‌شود.

وی با توجه به اهمیت قصه‌گویی در انتقال مفاهیم با رسالت ترویج فرهنگ عمومی، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بر آن شدیم تا جشنواره‌ای در این راستا برگزار شود تصریح کرد: همه می‌دانیم در خانه، مدرسه و کتابخانه‌های عمومی قصه گویی جریان آفرین و مورد اقبال بچه‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خاطرنشان کرد: کتاب‌های خوب و مناسب در کتابخانه‌های عمومی به تنهایی کافی نیست تا عادت به خواندن در کودکان شکل بگیرد از همین رو اقداماتی چون قصه گویی، کتابخوانی، با هم‌خوانی، محتوا سازی و جمع‌خوانی لازم است که انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت این مهم سبب شد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فراخوان استانی دوسالانه جشنواره‌ قصه گویی در دو بخش صحنه‌ای و دیجیتال را ارسال کند یادآور شد: آثار ارسالی به دبیرخانه استانی جشنواره‌ قصه گویی به تفکیک چهار استان شامل همدان ۳۹۲ اثر، کرمانشاه ۲۷۱ اثر، کردستان ۴۶ اثر و ایلام ۱۰۹ اثر بوده است.

زارعی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه گویی ۲۳ اثر از چهار استان برگزیده و به مرحله منطقه‌ای غرب کشور راه یافتند که البته 22 نفر در مرحله‌ منطقه‌ای حاضر شدند. از همدان 6 اثر، کرمانشاه 5 اثر، ایلام ۴ اثر و کردستان ۷ اثر در بخش صحنه‌ای به رقابت پرداختند. این 22 نفر رقابت کرده و در نهایت با نظر داوران ۶ قصه گو منتخب و ۳ نفر شایسته تقدیر شدند.

وی متذکر شد: در نهایت 22 نفر رقابت کرده و در پایان با نظر داوران ۶ قصه گو منتخب و ۳ نفر شایسته تقدیر شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه راه یافته‌گان در مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت اضافه کرد: برگزاری قصه گویی نهال امید تاکیدی به استفاده از هنر قصه گویی در راستای ارتباط با کودک و انتقال مفاهیم در بخش کودک کتابخانه‌های عمومی است.

گفتنی است در این آیین سمیه مجیدی از استان همدان، زهرا مشاهیری از استان ایلام، نسیم ترکاشوند از استان همدان، پرشنگ سنگین‌آبادی از کردستان، زهره نوری از استان کرمانشاه و زیبا عبدالملکی از استان کردستان به عنوان نفرات برگزیده که به مرحله کشوری راه یافتند توسط داوران انتخاب شدند. همچنین طاهره اصفهانی از استان کردستان، سیما نوروزی سپیده از استان همدان و مینا عسگری از استان کردستان به عنوان شایستگان تقدیر شناخته شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار