مدیر عامل کانون فرهنگی و مردمی ملایر مطرح کرد : جامعه برای رشد کردن نیازمند الگو است و هدف ما از برگزاری این همایش‌ها قهرمان‌سازی نیست بلکه به دنبال الگوسازی برای جوانان و آینده‌سازان کشور هستیم .
کد خبر: ۱۱۱۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 18 July 2023

 جامعه برای رشد کردن نیازمند الگو است و هدف ما از برگزاری این همایش‌ها قهرمان‌سازی نیست بلکه به دنبال الگوسازی برای جوانان و آینده‌سازان کشور هستیم .

به گزارش تابناک همدان از ملایر : به همت "کانون فرهنگی مردمی دیار کریمخان ملایر" ، پنجمین همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی ، نام‌آوران ، فرزانگان و نیکوکاران ملایری با محوریت گرامیداشت "زنده‌یاد دکتر عنایت‌ا... داودپور" ، پزشک جراح برجسته کشوری برگزار شد .


دکتر عنایت‌ا... داودپور ، یکی از این انسان‌‌های خوشنامی است که در ملایر همواره از او به نیکی یاد می‌شود.

وی ، بنیانگذار جراحی نوین در ملایر بود ، او با مردم روابط بسیار صمیمانه‌ایی داشت و بدون توقع و چشم‌داشت مادی در هر ساعت از شبانه‌روز به بیماران خدمت می‌کرد و با خوش برخوردی و حس‌نیت ، مهر خود را چنان در دل مردم جا داده بود که در روز بازگشتش به ملایر پس از اخذ مدرک فوق تخصص از پاریس ، مردم تا ۲۵ کیلومتری شهر به پیشوازش رفتند و در روز مهاجرتش از ملایر تا ۲۵ کیلومتری شهر بدرقه‌اش کردند و پس از مهاجرت از ملایر همچنان ملجأ و مأمن ملایری‌ها بود و بیماران کم بضاعت فراوانی را درمان کرد.

این پزشک خیراندیش ، چندی پیش در سن ۹۲ سالگی به رحمت ایزدی پیوست و مردم ملایر به پاس خدمات خالصانه‌اش در این شهر ، مراسم یادبود و نکوداشت این پزشک حاذق را برگزار کردند.

در این آیین که با حضور اقشار مختلف جامعه و خانواده آن مرحوم همراه بود از تمبر یادبود دکتر عنایت‌ا... داودپور رونمایی شد .

"نقی رضایی" مدیرعامل کانون فرهنگی و مردمی ملایر در این مراسم اظهار داشت : مرحوم دکتر عنایت‌ا...‌داودپور یکی از چهره‌های ماندگار و درخشان علمی ایران و ملایر است .

وی تصریح کرد : دکتر داود پور نخستین پزشک جراح در ملایر بود که در دهه چهل و پنجاه ، خدمات بی شائبه و شایان توجهی به مردم ملایر کرد و همیشه در یاد مردم ملایر می‌ماند .

رضایی بیان کرد : دکتر داودپور در زمان حیاتش مرا مکلف به معرفی بیماران کم‌ بضاعت ملایری کرده بود و در این راستا مداوای بیماران زیادی را انجام داده بود.

مدیر عامل کانون فرهنگی مردمی ملایر با اشاره به اینکه راه مردان بزرگ ادامه دارد اظهار امیدواری کرد و گفت : در مراسم سوم درگذشت دکتر داودپور پس از اعلام این اقدام خداپسندانه‌اش ، بلافاصله دکتر داودپور دیگری به نام "دکتر کاظم معتبر" اظهار کرد ؛ راه دکتر داودپور را ادامه می‌دهم و هر بیمار ملایری که نیازمند کمک باشد را تا حد توان مساعدت می‌کنم.

وی در ادامه گفت : تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی ، نام‌آوران و افتخارآفرینان ، نیکوکاران ، خیران و فرزانگان ملایری یکی از رسالت‌های کانون فرهنگی ملایر است.

رضایی افزود : این افراد می‌توانند در توسعه و اعتلای شهر بسیار اثرگذار باشند از این رو شناسایی و الگوسازی از آنان یک ضرورت است .

مدیر عامل کانون فرهنگی و مردمی ملایر یادآور شد : جامعه برای رشد کردن نیازمند الگو است و هدف ما از برگزاری این همایش‌ها قهرمان‌سازی نیست بلکه به دنبال الگوسازی برای جوانان و آینده‌سازان کشور هستیم .

وی خاطر نشان کرد : تجلیل در مقابل مقام و منزلت این بزرگان و زحمات و اقداماتی که در راستای خدمت به جامعه انجام داده‌اند کمترین کاری است که می‌شود انجام داد.

رضایی بیان کرد : از مدعوین خواستیم ، فرزندان و نوه‌های خود را به همایش بیاورند تا ضمن الگو گرفتن ، فرهنگ تکریم و قدردانی از پیشکسوتان را نهادینه کنیم .

وی گفت : از ۷ هزار معلم بازنشسته در شهرستان ملایر ، تا کنون به ترتیب سن از آنها تجلیل کردیم و معتقدیم تا زمانی که در قید حیات هستند باید مورد تکریم و بزرگداشت قرار بگیرند .

رضایی در پایان از همه کسانی که در این همایش حضور داشتند و از سلمان اسماعیلی ، فرماندار ویژه ملایر که کانون فرهنگی را مساعدت کرد ، تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم از تمبر دکتر عنایت ا...داود پور رونمایی شد و  از ۴۳ نفر از چهره‌های علمی ، دانشگاهی ، کادر درمان ، خانواده معظم شهدا و رزمندگان ، اصحاب رسانه، کشاورزان و کارگران تجلیل شد.

کانون فرهنگی ، اجتماعی مردمی دیار کریمخان شهرستان ملایر" یک موسسه مردم نهاد است که با هدف ارتقاء فرهنگی شهرستان ملایر ، شناسايی و تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان بی‌بضاعت و با استعداد ، شناسايی و معرفی چهره‌های علمی، آموزشی و مردمی و برگزاری همايش‌های علمی ، مراسم فرهنگی و تجليل از نخبگان فرهنگی شهرستان ملایر ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار