تابناک هرمزگان- در جامعه امروزی ورزش از مواردیست که به اندازه خواب و غذا خوردن برای عموم مردم واجب و لازم است از این رو هرچه جلوتر می‌رویم محبوبيت ورزش کردن در رشته های مختلف افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 16 August 2023

به گزارش تابناک هرمزگان//  در این بین درخشش بانوان با حضور در عرصه های مختلف ورزشی چشمگیر بوده است با وجود اینکه بانوان در رشته های ورزشی مختلف از پتانسیل و توانایی بالایی برخوردار هستند اما با معظلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند از جمله این معظلات می‌توان به کمبود امکانات ورزشی و فضای مناسب مختص بانوان، محدود بودن فضای آموزشی، نبودشناخت کافی در رابطه با اهمیت ورزش در ساختار جامعه به عنوان یک ابزار فرهنگی و بهداشتی، محدودیت های اجتماعی و خانوادگی و تفکر غلط، ضعف در قانون گذاری و نبود قانونی جامع جهت پیشبرد اهداف ورزش زنان عدم سرمایه گذاری کافی، ساعت سانس هایی که به بانوان اختصاص داده می‌شود و موارد بیشماردیگری  اشاره کرد.

معضلات ورزش بانوان در هرمزگان

یکی از مهم ترین مشکلات بانوان در استان هرمزگان محدودیت مکان و سالن های ورزشی مجهز است. بانوان ما همواره در تلاش برای یافتن یک بستر مناسب و محیطی به دور از تنش هستند. هرچند بانوان هرمزگانی در محدود ترین محیط و مکان ها هم سعی در تلاش برای ارتقا یافتن در حوضه ی ورزشی دارندکه این نشان دهنده پشتکار و علاقه ی آن ها است.

از دیگر مشکلات جدی و مهمی که بانوان هرمزگانی با آن رو به رو هستند، نبود اسپانسر و محدود بودن سرمایه و هزینه های مورد نیاز است که این مشکل سبب کمتر دیده شدن توانایی ها و استعداد هایی است که در دل این خاک وجود دارد.

 از آنجایی که مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده جامعه به عهده بانوان است. روند توسعه زندگی شهری و تغییر الگو های حرکتی روزانه و در نتیجه کاهش فعالیت های حرکتی در بانوان اندام ها و عضلات آن ها را تحت تاثیر و خطر جدی کم تحرکی و ضعف های جسمانی قرار داده است .

ساعت سانس های اختصاص داده شده به بانوان با توجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان و وسایل سرمایشی و کولر های سالن ها که اکثرا قدیمی و نیازمند سرویش شدن هستند وحفظ حجاب و پوشش که رعایت آن یکی از مهم ترین وظایف یک بانوی ورزش کار است؛ مناسب نبوده و باعث افت جسمانی، گرما زدگی، از دست دادن مقدار قابل توجه ای از آب بدن، کاهش عملکرد ورزشکار می شود؛ از مشکلات دیگر بانوان ورزشکار هرمزگانی است.

 

راهکارهای مقابله با موانع و مشکلات بانوان در هرمزگان عبارت اند از: ایجاد طرحی برای افزایش سالن های مجهز به سیستم و و سایل سرمایشی مناسب، ورزشگاه های مختص بانوان، برنامه ریزی و تایین زمان مناسب برای سانس دهی به بانوان ورزشکار، بالابردن سطح آگاهی خانواده ها و ورزشکاران در خصوص ورزش و برگزاری کلاس های آموزشی، تزریق هزینه ی کافی در حوضه های ورزش بانوان، ایجاد آکادمی و استعداد یابی های بیشتر، حمایت بانوان ورزشکار در عرصه های مختلف از لحاظ مالی، اجتماعی، فرهنگی و ایجاد انگیزه در بانوان می باشد.

در این دنیا هیچ چیز قشنگ تر از تلاش برای  هدفی از پیش تایین شده نیست! امید است در آینده شاهد پیشرفت های روز افزون  و درخشیدن ستاره ی موفقیت بانوان پرتلاش سرزمینمان، ایران باشیم.

انتهای پیام //

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار