انتخابات و پیروزی درآن داوطلبان را به پیگیری شگردهای مختلف تبلغیاتی واغناء افکارعمومی هدایت می‌کند، از روش‌های سنتی مانند سرکشی به روستاها، حاشیه شهرها، پخش مواد غذایی، پول دادن به تکمیل برخی طرح‌ های روستایی گرفته تا اینکه هدایت آرای عمومی با تمسک به ایجاد اختلافات قومی و زبانی و قبیله ‌ای در برخی مناطق .
کد خبر: ۱۷۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 01 February 2016

این روزها کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به صندلی‌های سبز بهارستان دست به تخریب رقبای خود به انحاء مختلف زده و سعی دارند که چهره‌ ای مظلوم و مدافع حق از خود ساخته و به خورد مردم بدهند.

به گزارش تابناک همدان ؛ بعضی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی دست به کارهای جالبی می ‌زنند و با افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و دیگر دستگاه‌های خدماتی و حمایتی هستند برای جلب آرای این افراد ارتباط برقرار می‌کنند.

متأسفانه بعضی از کارمندان و کارشناسان این ادارات در شهرستان‌ ها نیز این داوطلبان نمایندگی مجلس را همراهی کرده و با ارائه آمار مدد جویان تحت پوشش آنها را در دست درازی به زندگی تهی دستانی که با آبرو زندگی می‌کنند سعی دارند تا از این خانواده‌ ها با وعده‌ هایی برای مساعدت و ارائه تسهیلاتی برای بهتر شدن امورات زندگی به سمت خود سوق دهند.

آش این نوع بازی ‌ها که باید گفت از بازی ‌های بسیار زشت و بد است به قدری شور شده که رئیس ستاد انتخابات استان در یکی از جلسات ستادی انتخابات گفته است: نهادهای خدماتی و حمایتی باید با وارد نشدن به موضوع انتخابات کرامت افراد تحت پوشش را حفظ کنند در غیر اینصورت با تخلف آنها برخورد می شود.

این هشدار محمد ابراهیم الهی تبار در 26 روز مانده به حماسه سیاسی هفتم اسفندماه را باید از چند جنبه بررسی کرد.

1- داوطلبانی هستند که برای کسب رأی دست به هر اقدامی می ‌زنند و با این تصور که هدف وسیله را توجیح می ‌کند وارد عرصه رقابت ‌های انتخاباتی شدند و از تخریب رقبا گرفته تا پخش مواد غذایی و توزیع پول نقد گرفته تا خرید رأی از افراد آبرومند و تهی دست تحت پوشش یکی از دستگاه‌ های خدماتی برای نیل به هدف خود استفاده می‌ کنند.

چنین افرادی مطمئنا اگر به کرسی نمایند گی هم دست یابند وکلای خوبی برای ملت نخواهند بود و دغل کاری را از ابتدا به صورتی واضح نشان دادند و در دوره نمایند گی نیز بیشتر به فکر منافع شخصی خواهند بود.

مردم آگاه و بصیر به داوطلبانی که اینگونه رفتارهای ناشایست دارند و برای کسب رأی دست به هر کاری می ‌زنند مطمئنا رأی به عدم اعتماد خواهند داد.

2- مدیران دستگاه‌ های خدماتی و حمایتی باید به صورتی قاطع و جدی برای آلوده شدن کارمندان و کارشناسانی که اطلاعات محرمانه مدد جویان تحت پوشش دسترسی دارند برخورد کرده و اجازه ندهند که آمار این افراد آبرومند به دست متخلفان برای خرید رأی توسط کاندیدایی به تاراج برود.

کارمندان این دستگاه‌ ها باید عرق ملی و مذهبی داشته و دنیا و آخرت خود را فدای فرد و یا افرادی که هیچ حرمتی به حریم شخصی و آبروی افراد قائل نیستند نفروشند و خود را شریک جرم این داوطلبان نکنند.

هرچند در برخی از دوره‌ های انتخاباتی مشاهده شده که کاندیدایی از فرصت مسئولیت خود در یک دستگاهی که بخشی از جامعه زیر مجموعه آن هستند سوء استفاده کرده و به مجلس یا شورای شهر راه یافته ‌اند.

3- افراد تحت پوشش دستگاه ‌های خدماتی و حمایتی باید بیشتر مراقب خود بوده و به وعده ‌های واهی برخی داوطلبانی که فقط به فکر منافع خود هستند تن ندهند و در صورت مراجعه این نامزدهای انتخاباتی به درب منازل آنها را به شکلی محترمانه از خود دور کنند.

این روزها علاوه بردستگاه‌ های خدماتی و حمایتی شاهد هستیم که گروه‌ ها و تشکل‌های مختلف زیست محیطی، خیریه و حمایتی که به صورتی خود جوش توسط جوانان اهل دل در راستای حمایت از مردم و دفاع از حقوق حیوانات یا حفظ محیط زیست تشکیل شده‌اند نیز از اهداف داوطلبان نمایندگی مجلس دهم برای جذب آرای آنان هستند

این تشکل ‌های مردم نهاد نیز باید مراقب باشند که در دام وعده ‌های انتخاباتی داوطلبان نمایندگی مجلس نیفتند.

امید است که تمام داوطلبان نمایندگی مجلس شواری اسلامی با حفط حرمت و اخلاق انتخاباتی، تبلیغات خود را در فضایی آرام و دوستانه انجام دهند و همیشه زیر سایه شریعت و قانون حرکت کنند چراکه آنها قرار است در پارلمان که محل قانونگذاری است برای تعیین سرنوشت ملت و نظام قانون وضع کنند، اگر از همان ابتدا بی قانونی و بی اخلاقی پیشه کنند چگونه می‌توانند موضعان خوبی برای قانون باشند؟


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار