کاهش ۵۱ درصدی تلفات در اربعین سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در نوروز سال جاری و آموزش ۲۷ هزار نفر از جمله اقدامات موفق بوده است.
کد خبر: ۲۲۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 03 May 2016
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: استان همدان در اجرای طرح‌های ترافیکی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است.

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تبار ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه استان همدان در شاخص احساس امنیت بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: استان همدان شاهراه اصلی و کریدور غرب کشور است و از همین رو از نظر حمل و نقل و ترافیک همواره ترافیک سنگینی را در جاده های آن شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد راه های اصلی استان همدان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، افزود: تعداد راه های فرعی در استان همدان از میانگین کشوری پایین تر است اما ترافیک راه های فرعی در استان همدان بیشتر از نرم کشوری است.

الهی تبار با بیان اینکه برنامه های مختلف ترافیکی در ایام مختلف سال در استان همدان به اجرا گذاشته می شود، عنوان کرد: یکی از این طرح ها و برنامه ها، طرح ترافیکی اربعین است که مدت ها قبل از شروع اربعین جلسات مختلفی برای آن برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه بخش اجتماعی و بخش انتظامی استان همدان برای اجرای طرح اربعین با هم تلفیق می شود، بیان کرد: طرح ترافیکی اربعین با تلاش مسئولان استانی و دستگاه های مختلف مانند نیروی انتظامی و هلال احمر و مسکن و شهرسازی به خوبی انجام شد و کاهش ۵۱ درصدی تلفات جاده ای در اربعین به ثبت رسید.

وی با بیان این موضوع که برای استراحت مسافران و زائران در مسیر، ایستگاه های صلواتی دایر شد، بیان کرد: استان همدان در یک روز به طور ضربتی ۲۷ هزار مسافر را اسکان داد و هیچ مشکلی در اجرای طرح زمستانه و اربعین در استان همدان وجود نداشت و مشکلات در مسیر قم بود که امیدواریم مسئولان برای رفع آن اقدام کنند.

الهی تبار به اجرای طرح نوروزی استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز استان همدان با موفقیت طرح ها را اجرا و از مهمانان نوروزی استقبال کرد و در خصوص اصلاح جاده ها نیز به نظرات کارشناسی توجه خواهیم کرد و برای رفع آن اقدام می کنیم.

رئیس سابق پلیس راه استان همدان و مسئول شورای ترافیک استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه به مدت ۲۷ سال در جاده خدمت کرده است، گفت: استان همدان باید در برنامه پنجم توسعه  به کاهش پنج درصدی تلفات ناشی از تصادفات دست پیدا می کرد که تا ۹ درصد محقق شد.

سرهنگ مهدی شاکری گفت: کاهش ۵۱ درصدی تلفات در اربعین سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۲۵ درصدی تصادفات فوتی در نوروز سال جاری و آموزش ۲۷ هزار نفر از جمله اقدامات موفق بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار