معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: رفع آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه و اولویت های محوری دولت یازدهم است.
کد خبر: ۲۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 17 July 2016
 معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: رفع آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه و اولویت های محوری دولت یازدهم است.

محمد ابراهیم الهی تبار در نشست اعضای اتاق فکر سازمانها مردم نهاد حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد استان همدان اظهار کرد: رفع آسیبهای اجتماعی در کشور با روی کار آمدن دولت یازدهم در اولویت کارها قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس شورای اجتماعی کشور با حضور افراد موثر در حوزه و دانشگاه اقدام به انجام کارهای پژوهشی در این زمینه کرد.

وی نتایج این تحقیقات را رصد تحولات اجتماعی و سنجش سرمایه اجتماعی کشور دانست و افزود: داده های بدست آمده از پژوهش های صورت گرفته نگران کننده بود.

معاون استاندار همدان گفت: پیشنهادها با دستور کار مشخص مراجع توسط تصمیم گیر و تصمیم ساز مورد بررسی قرار گرفت و درخواست همفکری و کمک برای حل این معضلات شد.

الهی تبار افزود: رفع معضلات اجتماعی در دولت و مجلس شورای اسلامی طرح موضوع شد و اهمیت توجه به این موضوع در حوزه جامعه مدرسین و همایش ائمه جمعه کشور بازگو شد.

وی با ذکر اینکه آبانماه سال گذشته نتایج تحقیقات در محضر رهبری فرزانه انقلاب قرائت شد خاطرنشان کرد: این دولت توانست مسایل اجتماعی را به عنوان دغدغه فکری مسئولان کشوری مطرح کند و با مطالعه های عمیق برای برون رفت از این معضل ها راهکارهایی ارائه دهد.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبری فرزانه انقلاب 20 سال در زمینه رفع معضلات اجتماعی عقب هستیم که برای جبران این عقب ماندگی نیازمند کار جهادی هستیم.
الهی تبار بیان کرد: با توجه به اینکه در مسایل اجتماعی با تغییر رفتار انسانها مواجه هستیم نقش مردم در این خصوص بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: نشستهای متعددی برای بهبود شاخص های اجتماعی برگزار شده است ولی میزان ماندگاری فعالیتهای صورت گرفته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی یادآوری کرد: شورای اجتماعی کشور با مسئولیت ریاست جمهوری و دبیری وزیر کشور شکل گرفته و سطح مصوبات نیز افزایش یافته و همه قوا مکلف به رفع دغدغه های اجتماعی شدند.

معاون استاندار همدان اضافه کرد: از 21 آسیب احصا شده رسیدگی و رفع پنج معضل اعتیاد، طلاق، سکونت گاههای غیر رسمی، نقاط بحرانی و مفاسد اخلاقی در اولویت قرار گرفت.
الهی تبار افزود: برای رسیدگی به این پنج معضل مقرر شد ساختار جدیدی شکل نگیرد بلکه ساختارهای پیشین تقویت شوند.

وی با ذکر اینکه همدان بعنوان استان پایلوت در امر مواد مخدر تعیین شد گفت: این به منزله شایع بودن اعتیاد در همدان نیست چون همدان جزو استان های میانی در امر نرخ شیوع اعتیاد به مواد مخدر است و رتبه 16 کشور را دارد.

معاون استاندار همدان یادآوری کرد: در حالیکه زمانی این استان محل کشت و توزیع مواد مخدر بود ولی هم اینک بارانداز توزیع مواد مخدر نیست.

الهی تبار افزود: با توجه به اشرافیت اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناامنی مناسبی در حوزه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شده است.

وی بیان کرد: فعالان در کمپ های ترک اعتیاد صاحب دانش و تجربه هستند و می توانند در تعیین مسیری که ما را در رسیدن به هدف شتاب می دهد کمک بدهند.

وی تاکید کرد: باید نقش نهادهای فرهنگی در امر پیشگیری از گرایش به سمت مواد مخدر مشخص شود و باید در این راستا از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

همدان رتبه 16 کشور از نظر اعتیاد را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار