استاندار همدان با بیان اینکه موافقنامه‌های اصلی ایجاد شهر جدید حورا از سوی وزارت کشور اخذ شده است گفت: عملیات ساخت این شهر با اختصاص اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۹۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 30 April 2018
استاندار همدان با بیان اینکه موافقنامه‌های اصلی ایجاد شهر جدید حورا از سوی وزارت کشور اخذ شده است گفت: عملیات ساخت این شهر با اختصاص اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود.
 
به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت  در صحن شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: همچنین اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای عملیات ساخت این طرح تصوب شده است.

وی با بیان اینکه کلان شهر همدان را نهایی می‌کنیم هر چند اقدامات صورت گرفته کافی نیست اضافه کرد: همدان را در مسیر کلانشهر توسعه می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به افقی که برای توسعه همدان ترسیم شده، شورای شهر پنجم با تعامل، همدلی و انتخاب رضایت بخش شهردار جدید در این مسیر گام‌های خوبی برداشته است.

وی اضافه کرد: انتظار ما از شورای شهر همدان با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، تحقق اهداف و چشم انداز ترسیم شده است به ویژه اینکه در سال جاری رویداد‌های مهم بین المللی را در پیش داریم.


** زیباسازی شهر برای میزبانی از رویداد ۲۰۱۸

استاندار همدان افزود: امسال سه رویداد مهم ملی و بین المللی را در همدان شاهد خواهیم بود و انتظار ما ایجاد تحولات گسترده در زیباسازی شهری است تا بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای مهمانان خارجی و داخلی باشیم.
نیکبخت بیان کرد: شهردار همدان اقدام‌های بسیار خوبی را تاکنون در زیباسازی و ایجاد تحول در مدیریت شهری داشته است و باید همه شرایط را برای ارتقا گردشگری آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی از کشور‌های آسیایی در رویداد گردشگری 'همدان ۲۰۱۸' و نیز اجلاس جهانی گردشگری با حضور ۱۸۰ کشور در کنار میزبانی نخستین جشنواره پویانمایی کشور این فرصت طلایی را ایجاد کرده تا بتوانیم در تشویق و جذب سرمایه گذاران و نیز صادرات در راستای توسعه استان همدان اقدام موثر داشته باشیم.

نیکبخت افزود: انتظار ما از شورای اسلامی شهر همدان نیز جذب سرمایه گذاران در حریم شهر است تا بتوانیم در راستای اهداف کلان شهر شدن همدان گام‌های موثر را برداریم.

وی با اشاره به حضور ۵۰۰ هنرمند و صاحب نظر حوزه پویانمایی کشور در جشنواره انیمیشن در همدان اضافه کرد: انتظار داریم خروجی این جشنواره ایجاد دانشکده پویانمایی در صدا و سیمای مرکز همدان باشد.

وی در ادامه گفت: ۲ رویداد بین المللی 'همدان ۲۰۱۸' که قرار است در تیرماه و آبان ماه امسال در همدان برگزار شود نیز در واقع فرصت مناسب برای معرفی توانمندی عرصه‌های مختلف به ویژه گردشگری است و انتظار ما بهره برداری بسیار مناسب از این رویداد مهم است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان همدان گردشگری را دست کم نگیرند گفت: گردشگری یکی از بهترین و شایسته‌ترین راهکار‌ها برای توسعه استان است.

نیکبخت یادآور شد: از این فرصت باید در راستای معرفی هرچه بهتر همدان استفاده لازم صورت بگیرد.

** اعضای شورا‌ها در ایجاد اختلاف ضرر می‌کنند

استاندار همدان خطاب به برخی از شورا‌های اسلامی شهر‌های استان گفت: اختلافات ایجاد شده قبل از اینکه به ضرر مردم باشد، اعضای شورا را دچار مشکل می‌کند.

وی بیان کرد: در شهر‌های استان به ویژه مرکز استان همدان این دغدغه وجود دارد که در برخی شهر‌ها مشکلاتی است.

نیکبخت افزود: هم اکنون سه شورا در سطح استان با مشکل و اختلافات درونی مواجه هستند و انتظار داریم شورا‌ها به وظایف مهمی که در قبال مردم دارند، به خوبی عمل کنند.

وی اظهار کرد: کوتاهی در انجام درست وظایف در قبال مردم منجر به ضرر رسیدن به خود اعضای شورا می‌شود و به طور قطع بیشتر از مردم ضرر می‌کنند.

وی افزود: در این بین قدردان تلاش‌های اعضای شورای پنجم هستم و با انتخاب عباس صوفی به عنوان شهردار همدان بهترین تصمیم گرفته شد هر چند در ادوار گذشته نیز انتخاب‌های خوبی شده بود که نیت همگان نیز انتخاب بهترین‌ها بود.

وی با اشاره به جایگاه مهم شورا‌های اسلامی شهر گفت: نظام مردم سالاری دینی یکی از افتخارات نظام است.
استاندار همدان افزود: در ۴۰ سال گذشته همواره انتخاباتی که در پیش داشته ایم به واسطه انتخاب از سوی مردم بوده است و همه باید خدمتگزار مردم باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه هم اکنون همدان در ریل توسعه و رونق اقتصادی قرار دارد افزود: همدان غیر از دریا همه بایسته‌ها را دارد و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی این استان در کشور بی نظیر است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که همه مسئولان با همدلی و تلاش بیشتر این ریل توسعه را سرعت بخشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان‌های استان در رویداد ۲۰۱۸ سهم دارند گفت: از تمامی مسئولان اجرایی شهرستان‌ها به ویژه شورا‌های شهر می‌خواهیم نسبت به آماده سازی و زیباسازی شهر‌ها اقدام کنند.

وی افزود: شهردار همدان نیز برنامه‌های بسیار خوبی دارد، اما نیاز است اعضای شورا حمایت لازم را داشتند باشند و در میزبانی رویداد بین المللی ۲۰۱۸ باید فراتر از رویداد تبریز باشیم.

** تشکیل تیم پیگیری وضعیت اشتغال استان

استاندار همدان در ادامه گفت: زمانیکه آمار می‌دهیم، عده‌ای نه از روی غرض بلکه شک، تصور می‌کنند که این آمار‌ها کجا است و برای صحت این مهم اقدام به تشکیل تیم پیگیری کرده ایم.

وی افزود: این تیم متشکل از نماینده‌ای از سوی نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی، نماینده فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بخش‌های اقتصادی ایجاد شده و قرار است در شهرستان‌ها آمار موجود را به دقت از سوی اداره کار و تامین اجتماعی بررسی و اعلام کنند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۱۶ شغل بر اساس برنامه سال ۹۶ ایجاد شده و این تعداد تا پایان دوره برنامه سال ۹۶ که خرداد امسال است، به ۳۰ هزار شغل خواهیم رساند.

** قدردانی از شهرداری در اجرای طرح بازآفرینی شهری

استاندار همدان با قدردانی از شهرداری همدان در پیگیری و اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: همدان در اجرای این طرح پیشتاز کشور است.

وی افزود: در نشستی که با حضور دکتر محمد نهاوندیان معاون رئیس جمهوری در تهران داشتیم، همدان حتی جلوتر از تهران، استان اول کشور در طرح بازآفرینی بود.

وی افزود: توجه به بافت‌های فرسوده و ایجاد ساخت و ساز جدید در طرح بازآفرینی شهری روند بسیار خوبی در همدان داشته است.

در این مراسم از اعضای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر همدان تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار