معاون سیاسی استاندار همدان در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان همدان با عنوان این مطلب گفت: هدف از بازرسی‌ها و صیانت از جامعه این است که در جهت پیشرفت جامعه گام برداریم.
کد خبر: ۵۹۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 01 May 2018
معاون سیاسی استاندار همدان در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان همدان با عنوان این مطلب گفت: هدف از بازرسی‌ها و صیانت از جامعه این است که در جهت پیشرفت جامعه گام برداریم.

به گزارش همدان پیام، سعید شاهرخی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در تشکیل ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان، کمک کردن به حفظ ارزش‌های اسلامی و تکریم اربا‌ب‌رجوع و در صدد هستیم به عنوان خدمتگزاران مردم حقوق مردم در قانون را مورد نظارت قرار دهیم.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید حقوق مردم را رعایت کنند و مردم هم بر حقوق مردم نسبت به دیگران آشنا باشند.

معاون سیاسی استاندار عنوان کرد: امروز اولویت اصلی کشور توجه به معیشت مردم است. برای توجه به معیشت مردم و کاهش بیکاری و رونق اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذار است. وی گفت: بر اساس اصل ۴۴ دولت‌ها نمی‌توانند در حوزه سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند و در این راستا حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌گذار نقش بسزایی در پیشرفت جامعه دارد.

شاهرخی در این قسمت از گفت‌وگو‌های خود اعلام کرد: استان همدان بر اساس آمار رسمی بیشترین نرخ جذب سرمایه‌گذاری در کشور را به خود اختصاص داده است و توانسته رتبه اول را در این حوزه کسب کند.

این مقام مسئول به آمار رسمی سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: در همدان ۲۱ هزار شغل ایجاد شده است و استاندار در برنامه‌ریزی‌های ارائه داده شده اعلام کرده است تا آخر خردادماه آمار اشتغال استان به ۳۰ هزار شغل خواهد رسید.

وی گفت: ما در استان در حال جهش هستیم و در این زمینه شاهد رقم خوردن رویداد‌های ملی و بین‌المللی هستیم. از جمله جشنواره ملی پویانمایی در سال ۹۷ که موجب حضور نمایندگان این حوزه از ۳۱ استان و توجه کشور به همدان به واسطه این جشنواره خواهیم بود. در بخش دیگر میزبانی از ۳۴ کشور آسیایی در استان همدان به واسطه کسب پایتخت گردشگری آسیا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی به میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی نیز اشاره کرد و این رویداد‌های بین‌المللی را برای استان همدان عاملی برای معطوف شدن نگاه ملی و بین‌المللی به استان دانست.

شاهرخی به رایزنی‌های گسترده‌ای اشاره کرد که توسط بخش خصوصی در راستای برگزاری این رویداد‌ها در حال انجام شدن است و گفت: پیشینه همدان هم خواهان این اتفاقات بزرگ است و در این راستا ما گام‌های بلندی را برمی‌داریم؛ چراکه همدان نیازمند توسعه بیشتر است.

معاون سیاسی استاندار عنوان کرد: در ایام تعطیلات با این هدف که حجم کار نباید تأثیر منفی بر روی ارائه خدمات داشته باشد، بازرسی‌های منظمی در استان انجام شد. البته همه دستگاه‌ها ساختار رسمی خود را برای بازرسی بر نحوه عملکرد اعمال کردند، اما تشکیل ستاد صیانت توانست نقش حایز اهمیتی در تعطیلات ایفا کند.

وی گفت: خوشبختانه در سایه وحدت و همدلی و هماهنگی بین ارکان مختلف مدیریتی در استان برخلاف گذشته که در نقاط دیگر کشور ناهماهنگی‌هایی دیده می‌شد، ما در استان به سرعت از حاشیه‌ها دور می‌شویم و این بهانه‌ای شده است که هر کس مسئولیتی به دست می‌گیرد، نگاه و قلمش برای مردم عایدی داشته باشد و آنچه که مردم خواهانش هستند، مشخص شود.

در جلسه یاد شده مهرداد نادری‌فر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به فعالیت ۱۱ تیم بازرسی که از ۲۰ اسفند ۹۶ تا ۲۰ فروردین ۹۷ اقدام به بازرسی‌های متعدد به بهانه ایام نوروز انجام داده‌اند، گفت: این سومین سال متوالی است که چنین تیمی در همدان فعال می‌شود و به بازدید از اماکن تفریحی، توریستی، واحد‌های ارائه خدمات و ستاد‌های اسکان استان می‌پردازد.

وی در ادامه به تشکیل ۳۷ جلسه هماهنگی، ۶۵۹ واحد استانی مورد بازدید، هزار و ۵۷۴ واحد شهرستانی، ۲ هزار و ۲۳۳ بازدید شهرستانی توسط ستاد صیانت و تیم‌های بازرسی اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه که در سالن جلسات شهدای استانداری همدان تشکیل شد، نمایندگان تیم‌های بازرسی فعال در نوروز همدان حضور داشتند که پس از اتمام جلسه مورد تقدیر قرار گرفتند.

حمیدرضا صائمین، سرپرست تیم بازرسی پایانه‌ها و آژانس‌های مسافرتی این ستاد در این مراسم توسط معاون سیاسی استاندار تجلیل شد. گفتنی است ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان همدان در حالی روز گذشته برگزار شد که بیش از یکماه از پایان تعطیلات نوروز گذشته است، اما به ظاهر بررسی نوع عملکرد خادمین سفر در استان همچنان ادامه دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار