محمدنظرپور با تأکید بر اینکه تمامی خدماتی که به دام‌ها ارائه می‌شود منوط به هویت گذاری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه موانع زیادی در این مسیر وجود دارد و دامداران از این طرح استقبالی ندارند. ۳۷۰ هزار رأس گاو و یک میلیون ۴۰۰ هزار رأس دام سبک استان همدان باید تا پایان سال هویت‌گذاری شوند.
کد خبر: ۷۸۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 23 September 2019
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به هویت‌گذاری دام‌های استان همدان، گفت: به علت عدم استقبال دامداران تنها ۱۰ درصد از دام‌های استان هویت گذاری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نظرپور یادآور شد: هویت دار کردن دام‌ها از ابتدای امسال شروع شده است و براساس آن باید تا پایان سال تمامی دام‌های سبک و سنگین هویت دار شده و پلاک گوش دریافت کنند.

وی اظهار کرد: براساس دستور العمل هویت دار کردن دام‌های کشور حمل و نقل و خرید وفروش تمامی دام‌های سنگین فاقد پلاک از ابتدای مهر ماه ممنوع خواهد بود و نیروی انتظامی از حمل و نقل دام‌های فاقد پلاک جلوگیری خواهد کرد.

نظرپور با تأکید بر اینکه تمامی خدماتی که به دام‌ها ارائه می‌شود منوط به هویت گذاری است، خاطرنشان کرد: متأسفانه موانع زیادی در این مسیر وجود دارد و دامداران از این طرح استقبالی ندارند. ۳۷۰ هزار رأس گاو و یک میلیون ۴۰۰ هزار رأس دام سبک استان همدان باید تا پایان سال هویت‌گذاری شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تولید ۲۸۵۳ تن عسل در سال گذشته خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید عسل در سالجاری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

نظرپور با اشاره به سرشماری کلنی‌های زنبور عسل، اظهار کرد: طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل طبق روال هرساله از ۶ تا ۱۹ مهر اجرا می‌شود. براساس سرشماری سال گذشته ۲۱۶۶ بهره‌بردار با ۲۶۷ هزار کلنی زنبور عسل در استان همدان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۲.۹ درصد از کلنی‌های کشور در استان همدان وجود دارد، افزود: پیش‌بینی می‌‎شود امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد به میزان تولیدات عسل استان همدان افزوده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار