رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27 درصد از اعتبارات مربوط به پرداخت تسهیلات خط سه بخش کشاورزی در کرمانشاه جذب شده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 27 October 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27 درصد از اعتبارات مربوط به پرداخت تسهیلات خط سه بخش کشاورزی در کرمانشاه جذب شده است.

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه درخواستهای متقاضیان دریافت تسهیلات خط سه خرید ماشین‌آلات کشاورزی در سطح استان 60 درصد بیشتر از اعتبارات تخصیص یافته است،اظهار داشت: امسال مجموع اعتبار خط سه پرداخت تسهیلات خرید دستگاهای بخش کشاورزی  334 میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات پرداختی خرید ماشین‌آلات مربوط به کشاورزان صاحب زمین، شرکتهای مکانیزاسیون کشاورزی استان و تراکتورداران حرفه‌ای یا خدماتی است، افزود: بر اساس درخواست متقاضیان مذکور معرفی شده به بانک 534 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت نیاز است.

وی با اشاره به کاهش سود سه درصدی تسهیلات خط سه مکانیزاسیون کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سود 21 درصدی این تسهیلات با تلاش مسئولان استان و وزارت جهاد کشاورزی به 18 درصد کاهش یافته است.

شهبازی با بیان اینکه استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است، اظهار کرد: خرید ماشین‌آلات کشاورزی جهت افزایش راندمان تولید این استان با تخصیص و جذب مناسب اعتبارات مربوطه ضرورت می‌یابد.

وی پیرامون ناتوانی و شرایط متقاضیان برای دریافت تسهیلات خاطر نشان کرد: دریافت‌کنندگان تسهیلات 18 درصدی خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی که شامل کشاورزان صاحب زمین، شرکت‌های مکانیزاسیون کشاورزی استان و تراکتورداران حرفه‌ای یا خدماتی هستند به دلیل نداشتن وثیقه و سهم آورده کافی از دریافت  این تسهیلات باز می‌مانند.

شهبازی تعداد تراکتور سنگین و سبک زراعی و باغی خریداری شده در قالب خط سه را 129 دستگاه اعلام و عنوان کرد: علاوه بر این تعداد تسهیلات خرید 226 دستگاه ادوات دنباله‌بند نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به دستگاه‌های کشاورزی خریداری شده در قالب خط یک و دو گفت: با 600 میلیارد ریال اعتبارات در سال 92 و 93 بیش از یک هزار تراکتور، 58 دستگاه کمباین و بیش از یک هزار و 100 دستگاه ادوات دنباله‌بند خریداری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار