مدیرکل ورزش و جوانان استان خبر داد
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود ۱۵۰۰ جوان کرمانشاهی مشاوره‌های ازدواج دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹ 15 June 2024

به گزاش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، منوچهر حاتمی به مناسبت هفته ازدواج بااشاره به فعالیت ۲۴ مرکز مشاوره ازدواج زیر نظر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان در کرمانشاه، اظهارکرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد 11 مرکز مشاوره ازدواج در سطح استان فعال بود، اما طی یکسال گذشته این تعداد با رشد قابل توجهی به ۲۴ مرکز مشاوره افزایش پیدا کرده است. 

وی افزود: از این تعداد پنج مرکز در هفته ازدواج امسال(۱۹ تا ۲۴ خرداد) آغاز بکار کرده‌اند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: ۱۲ مورد از مراکز مشاوره ازدواج استان در سطح شهرستان کرمانشاه و مابقی در سطح شش شهرستان دیگر همچون جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، کنگاور و ... فعال هستند. 

به گفته این مسئول، در حال حاضر هفت شهرستان استان فاقد مراکز مشاوره ازدواج هستند که پیگیری برای راه اندازی مراکز مشاوره ‌در سطح آنها در دستور کار قرار گرفته است. 

حاتمی خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره ازدواج استان از ابتدای سال گذشته تاکنون به حدود ۱۵۰۰ نفر از جوانان کرمانشاهی مشاوره ازدواج داده‌اند. 

وی با بیان اینکه برخی از مراکز مشاوره ازدواج استان در ایام خاصی از طول سال به جوان مشاوره های رایگان ازدواج می دهند، عنوان کرد: در هفته ازدواج امسال نیز حدود ۱۵ مرکز به ارائه مشاوره‌های رایگان ازدواج پرداختند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه هدف اصلی از تشکیل مراکز مشاوره ازدواج را ارائه مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج به جوانان عنوان کرد و گفت: در این مراکز براساس سبک زندگی ایرانی و اسلامی، مشاوره هایی به جوانان داده می شود تا بتوانند در مسیر زندگی زناشویی خود موفق‌تر عمل کنند. 

وی با بیان اینکه افزایش رغبت جوانان به سمت مراکز مشاوره ازدواج زمینه مهارت  آموزی آنها را برای زندگی زناشویی افزایش می‌دهد، اظهار کرد: گاها حتی یک مهارت زندگی هم می‌تواند به نجات یک زندگی منجر شود. 

حاتمی در پایان یادآورشد: مدیران مراکز مشاوره ازدواج استان اغلب کارشناسان ارشد حوزه روان شناسی هستند که هر شش ماه یکبار هم دوره‌های مختلفی را جهت ارتقاء دانش خود می‌گذرانند که در تیرماه امسال هم کرمانشاه میزان برگزاری دوره کشوری ارتقاء تربیت مدرس در این حوزه خواهد بود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار