در سفر رئیس ستاد اربعین کشور به کرمانشاه انجام گرفت؛
رئیس ستاد اربعین کشور در سفر خود به استان کرمانشاه از از مرز بین‌المللی خسروی برای ارزیابی زیرساخت‌های مرز بازدید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴ 15 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مجید میراحمدی روز گذشته جمعه (۲۵ خردادماه) در جمع خبرنگاران در خصوص بازدید از ارزیابی زیرساخت‌های مرز خسروی با مدیریت استاندار کرمانشاه، اظهار کرد: بعد از اتمام مراسم اربعین سال گذشته کمبودهای مرز خسروی را بررسی کردند و برای رفع تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: حدود هشت هزار میلیارد ریال بودجه برای طرح‌های اربعین کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اربعین کشور تصریح کرد: برای اینکه ترانزیت کالا در مرز متوقف نشود و تردد زائران اربعین راحت‌تر صورت گیرد جاده کمربندی به نام برکت ساخته شده است که ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد و تا قبل از اربعین امسال این جاده آماده سازی می‌شود.

میراحمدی افزود: این جاده به طول ۳/۶ کیلومتر و برآورد اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: این جاده به دو دلیل دارای اهمیت است، اول اینکه ترانزیت کالا در ایام اربعین متوقف نشود که تاجرین دچار خسارت نشوند و دوم اینکه رفت و برگشت زائران اربعین آسان‌تر انجام شود.

میراحمدی بیان کرد: برای افزایش پارکینگ‌ها اقدامات تکمیلی انجام شده است که در ایام اربعین آماده سازی شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت پارکینگ‌ها بیش از ۱۱۰ هکتار است که بیش از اندازه مورد نیاز زائران اربعین آماده سازی می‌شود.

رئیس ستاد اربعین کشور افزود: ایجاد سایبان و مه‌پاش‌ها و جت فن‌ها باید در فضای مرز خسروی توسعه پیدا کند که اقدامات لازم انجام شده است و به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی در مسقف کردن فضای آزاد برای جلوگیری از گرمای هوا ایجاد شود.

میراحمدی اضافه کرد: برای تامین نیازمندی زائران اربعین در جهت سرعت عبور از گیت‌ها طرح امام سجاد (ع) که سال گذشته در مرز مهران بین ایران و عراق انجام شد و اطلاعات ثبت شده ایرانی‌ها توسط پلیس گذرنامه بر خط به طرف عراقی داده می‌شود سرعت عبور زائران از گیت‌های عراقی را چندین برابر می‌کند، زیرساخت‌های آن در مرز خسروی آماده شده است و عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: با این شرایط در مرز خسروی هیچگونه توقفی برای زائران اربعین نخواهیم داشت و در زمان بسیار کوتاهی زائران اربعین از مرز خسروی عبور می‌کنند در حالی که در سال‌های گذشته زائران اربعین در مرز خسروی دچار ازدحام و فشار جمعیت بودند.

رئیس ستاد اربعین کشور بیان کرد: موضوع حمل و نقل زائران در آن سوی مرز عراق با گفتگوهای لازم انجام شده است و باید اطمینان حاصل شود که حمل و نقل زائران اربعین با کمک کشور ایران برطرف شود.

وی اضافه کرد: طرف عراقی در موضوع حمل و نقل خودروهای مسافر ایرانی که قبلاً اجازه فعالیت در خاک عراق را نمی‌داد، موافقت کرد مجوز فعالیت و مکان استراحت مناسب برای رانندگان تامین شود.

میر احمدی افزود: عبور و مرور زائران اربعین که در شب نمی‌توانستند تردد کنند برطرف شده و وضعیت خوبی در مرز خسروی ایجاد شده است و در طول ایام اربعین تردد زائران اربعین ۲۴ ساعته خواهد بود.

محمد طیب صحرایی: در این جمع اظهار کرد: امسال بهترین شرایط برای پذیرایی از زائران فراهم شده است، امکانات نسبت به سال گذشته با ارتقای بیشتری در اختیار زائران اربعین قرار می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: زائران اربعینی که از مرز خسروی مشرف می‌شوند امکان بهتری برای زیارت سامرا و کاظمین را دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار