معاون شهرداری کرمانشاه خبر داد؛
معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از بهره مندی ۹۵ هزار خانوار کرمانشاهی از طرح تفکیک زباله از مبدا تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 16 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبر آنلاین، محمد موحدی مجد اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در سال گذشته به صورت گام به گام در حوزه مجموعه شهرداری این کار انجام گرفت و ما اعزام به کلیه مناطق و سازمان ها را داشتیم که این موضوع را مردم ببینند و فرهنگ سازی شود.

وی افزود: تعدادی از پرسنل و کارشناسان و مدیران شهرداری در جلسه ای که تشکیل شد با محوریت نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، از نظر مباحث مربوط به قوانین مدیریت پسماند بررسی شد و شیرزادی مدرس بود و همکاران ما را به عنوان سفیران این پروژه آموزش داد که در مرحله اول به ادارات مراجعه می کنند.

معاون هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: قبل از اجرایی شدن برخی از ادارات پیشگام بودند و درخواست دادند و در سال جدید مراجعه همکاران ما به ادارات انجام می‌شود که البته ادارات برای صدور گواهینامه مدیریت ثبت هم انجام می دهند.

وی ادامه داد: اعم کار ما مربوط به پسماند خانگی می شود و در خانه های شهروندان انجام می‌شود که باید مشارکت شهروندان را جلب کنیم البته در گذشته تجربه ناموفقی صورت گرفته که بدون زیر ساخت کافی بوده و باعث سلب اعتماد مردم شده است.

محمد موحدی مجد تشریح کرد: برنامه ها در ابتدا شامل این است که ابتدا زیرساخت کامل و کافی را آماده کنیم، با تجربیات سایر کلان شهر ها پیش رویم و در این راستا اقدام به خرید نرم افزار کردیم، قبلاً به این شکل بود که خودروهای تفکیک درحال تردد در جامعه بودند که البته الان هم ۹۵ هزار خانوار از ر تحت پوشش هستند.

وی تشریح کرد: این اپلیکیشن امکان آن را دارد که شهروندانی که اقلام خود را جمع آوری کردند در هر ساعت شبانه روز اعلام آمادگی کنند که تحویل دهند مثل اپلیکیشن های تاکسی های اینترنتی که خدمات در هر نقطه ارجاع داده می شود به آن خودرو که خدمات را به مقصد برساند با این تفاوت که موضوع ما پسماند است؛ بنابراین این موضوع از تردد غیر ضرور و بلا استفاده خودرو های زباله که استهلاک را بالا می برد جلوگیری می کند و کاهش می یابد و کار ما مستقیم وارد هدف خود می شود و پوشش نقاط بیشتری با خودرو های کمتر صورت می گیرد.

محمد موحدی در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله عقد قرارداد هستیم و از افراد شرکت بازیافت یا سایر بخش های خصوصی استفاده می‌کنیم و مهمترین گام این موضوع فراهم کردن زیر ساخت های آن است که با حل شدن این مورد و تبلیغات، مشارکت شهروندان را جلب می کنیم و ثمرات مطلوبی خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار