رئیس بسیج اساتید کرمانشاه:
رئیس بسیج اساتید کرمانشاه مشارکت حداکثری در انتخابات را نمادی از اثبات توانایی ملی، احساس مسئولیت در قبال آینده کشور و بصیرت ملی دانست.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 24 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر نامدار یوسف‌وند با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهارکرد: انتخابات در هر کشوری نمادی از مردم سالاری است و در انتخابات نظر تک تک افراد جامعه برای تعیین سرنوشت خود مهم به شمار می‌رود. 

وی افزود: این حق همه افراد جامعه است که در انتخابات شرکت کنند و نسبت به آینده کشورشان و موضوعات ملی احساس وظیفه و تکلیف کنند. 

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه با تاکید براینکه مشارکت حداکثری در انتخابات از نظر داخلی اهمیت بالایی دارد، گفت: در دولت سیزدهم کارهای بزرگی در کشور شد. با وجود اینکه وقایع برجام سیلی از تورم را در کشور ایجاد کرده بود، اما دولت خدمت مقابل این تورم ایستاد، یارانه ها را چند برابر کرد، بدهی های سرسام آور دولت قبل را تسویه کرد و  رشد اقتصادی کشور مثبت شد. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در کنار اقداماتی که در عرصه داخلی انجام داد، در عرصه خارجی نیز موفقیت های چشمگیری را برای کشور بدست آورد که از جمله آن می‌توان به عضویت ایران در چند پیمان بزرگ مانند پیمان شانگهای و بریکس اشاره کرد، لذا مردم با مشارکت حداکثری خود و انتخاب فرد اصلح می‌توانند کمک کنند تا این روند رو به رشد کشورمان با قدرت و شتاب بیشتری ادامه پیدا کند. 

یوسف‌وند با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات علاوه بر ابعاد داخلی از ابعاد خارجی نیز دارای اهمیت زیادی است، افزود: اگر در یک کشور خارجی دیگر میزان مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، کسی روی آن مسئله حساسیتی ندارد، اما اگر مشارکت در کشور ما کم باشد، به علت ویژگی‌ها و موقعیت استراتژیک کشورمان روی این مشارکت حساسیت وجود دارد، چرا که کشور ما در یک مسیر ویژه برای رسیدن به تمدن اسلامی بر اساس مشی استقلال طلبی قرار دارد، لذا حساسیت زیادی روی انتخابات کشور ما وجود دارد. 

وی تاکید کرد: ما در شرایط حساسی برای اثبات استقلال کشورمان، هویت انقلابی و تمدن سازی خود قرار داریم و وقتی می بینیم که دشمن از ابزارهای زیادی استفاده می کند تا نفوذ کند، باید درک کنیم و در مقابل این توطئه ها واکنش نشان دهیم تا او را ناامید و نقشه هایش را نقش برآب کنیم و این واکنش تنها از طریق مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و کارآمد امکانپذیر است. 

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات نمادی از اثبات توانایی ملی، احساس مسئولیت در قبال  آینده کشور و بصیرت ملی است.

وی در ادامه در خصوص شاخص های انتخاب کاندیدای اصلح نیز گفت: یکی از ساده‌ترین راه های تشخیص یک کاندیدای اصلح، مشاهده سوابق اوست و اینکه در هر جایی که مسئولیت داشته آیا توانسته نقش آفرینی مناسبی داشته باشد یا خیر، چرا که هرچه میزان سوابق کاندیدایی بویژه در سطح ملی بیشتر باشد، این تجربیات می تواند به عنوان پیشران های مفیدی برای اداره کشور به او کمک کنند. 

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه یکی دیگر از راه های انتخاب کاندیدای اصلح را مطالعه برنامه‌های او دانست و گفت: مطالعه برنامه ها کمک می کند تا بدانیم که هر کاندیدا چه میزان بر امور تسلط دارد و چه راهکارهایی برای حل و رفع مشکلات در نظر گرفته است. 

وی با تاکید براینکه داشتن یک تیم قوی نیز می تواند یکی از شاخص های انتخاب کاندیدای اصلح باشد، گفت: باید ببینیم که کدام کاندیدا به توانایی‌های ملی اتکا دارد و دشمن را بهتر می‌شناسد. افرادی که به تاریخ کشورمان نگاه می کنند و از دشمنی دشمنان درس عبرت نمی‌گیرند، نباید به اینگونه افراد به عنوان یک کاندیدای اصلح نگاه کرد. کسی باید کاندیدا شود که جهان را تنها منحصر به چند کشور ابرقدرت نبیند، بلکه به ظرفیت همه کشورهای جهان نگاه کند و با آنها ارتباط برقرار کند. 

یوسف وند در ادامه این گفت و گو در خصوص لزوم رعایت اخلاق از سوی کاندیداها در تبلیغات و مناظرات انتخاباتی، گفت: یکی از ویژگی های اخلاقی مهمی که در شهید خدمت دیده می شد، این بود که به تهمت‌ها، توهین‌ها و افتراهایی که می زدند جواب نمی داد، این یکی از ویژگی های یک مدیر خوب است که کاندیداها نیز باید آن را مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار