رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ۷۲ هزار رای اولی واجد شرایط حضور در انتخابات خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 28 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی صبح امروز جمعه (هشتم تیرماه) در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان، با اشاره به شروع رسمی انتخابات از ساعت هشت صبح امروز، اظهار کرد: در این دوره انتخابات ۳۲ هزار نفر مجری انتخابات هستند که ۲ ساعت قبل از شروع فرآیند رسمی رای گیری، یعنی از ساعت ۶ صبح در شعب مستقر شده و آماده استقبال از رای دهندگان شدند.

وی با اشاره به تدارک یک هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات افزود: از این تعداد ۹۸۸ شعبه ثابت و ۶۴۸ شعبه سیار هستند، همچنین از مجموع شعب، ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه تعداد واجدین شرایط استان در این دوره انتخابات را یک میلیون و ۴۶۳ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۷۲ هزار نفر رای اولی هستند.

وی افزود: در این دوره انتخابات تمامی متولدین هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و ماقبل آن می‌توانند رای دهند.

شعبانی گفت: برای رای دادن همراه داشتن شناسنامه یا کارت ملی کافی است، اما افرادی که شناسنامه قدیمی دارند باید حتما کارت ملی هم همراه داشته باشند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به فرآیند ۱۰ ساعته انتخابات، گفت: انتخابات بر اساس قانون تا ساعت ۱۸ غروب ادامه داشته، اما با اعلام نظر ستاد مرکزی انتخابات امکان تمدید زمان برگزاری آن وجود دارد.

شعبانی با بیان اینکه رای گیری به صورت دستی است، گفت: افراد اگر کُد کاندیدا، یا اسم کاندیدا یا هر دو را بنویسند، رای آنها به اسم همان کاندیدا ثبت خواهد شد و جای نگرانی نیست.

شعبانی با اشاره به تامین مناسب تعرفه های رای گفت: کمبودی در این زمینه نداریم و ۲۰ درصد بیش از واجدین شرایط، تعرفه رای در اختیار استان قرار داده شده است.

شعبانی با بیان اینکه امکان حضور نماینده کاندیداها در تمام شعب اخذ رای فراهم شده، گفت: این افراد می‌توانند بر روند رای گیری، شمارش آرا و ثبت صورتجلسه های نهایی نظارت کنند، اما حق دخالت در امور اجرایی را ندارند.

وی با دعوت همگان به حضور در انتخابات، تاکید کرد: رای به هر کاندیدا رای به جمهوری اسلامی است، بنابراین میزان مشارکت اولویت اصلی است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور پرشور و آگاهانه مردم در این دوره انتخابات گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری افرادی که امروز در انتخابات شرکت می کنند، با حضورشان دهن یاوه گویان خارجی را می‌بندند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار