رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کرمانشاه خبر داد؛
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: کرمانشاه جزو استان های برتر کشور در زمینه پیشگیری، مدیریت و کنترل تخلفات نیروهای مسلح قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹ 23 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سید محمد محمودی در نشست خبری سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه که با حضور رئیس این سازمان و دادستان نظامی کرمانشاه، امروز یکشنبه (سوم تیر ماه) در محل این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر خم و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: امروز نیرو های مسلح ایران با توجه و مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری از اقتدار بالایی در منطقه و حتی جهان برخوردار است و هدف ما در سازمان قضائی نیرو های مسلح حفظ و حراست از این دستاورد با برقراری نظم و قانون است به منظور کمک به پیشرفت نیرو های مسلح است.

وی افزود: طبق اصل ۱۷۲ قانون اساسی ایران که در مورد تشکیل محاکم نظامی برای رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح است، ما برای برقراری نظم و امنیت در جامعه نیروهای مسلح با تمام قوا مشغول انجام فعالیت های نظارتی و قضائی هستیم. 

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کرمانشاه تصریح کرد: مجموعه نیرو های مسلح از جمله سپاه پاسداران، ارتش، نیروهای انتظامی که شامل مرزبانی و پلیس راهور و یگان‌های ویژه هستند و در قانون از همه به عنوان نیرو های مسلح یا نیرو های نظامی یاد شده، در صورت ارتکاب تخلف یا جرمی که جنبه عمومی داشته باشد توسط دادگستری و دادگاه های عمومی و انقلاب استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اما در صورت انجام تخلف یا جرائمی توسط نیروهای مسلح که جنبه نظامی و امنیتی داشته باشد که در قانون صراحتا این جرایم با مصداق بارز آنها ذکر شده، صلاحیت رسیدگی به این جرائم با سازمان قضائی نیروهای مسلح است.

محمودی در ادامه در خصوص بخش های مختلف سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در هر استان یک سازمان قضائی نیروهای مسلح وجود دارد که شامل دادگاه‌های نظامی و دادسرای نظامی هستند و سازمان قضائی نیرو های مسلح زیر مجموعه قوه قضائیه است و ملتزم و مشمول رعایت اصولی که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی ذکر شده و شامل رسیدگی به تزلمات، رسیدگی و گسترش حقوق عامه و کشف و رسیدگی به جرم است، با این تفاوت که جامعه هدف ما نیروهای مسلح و نظامیان کشور هستند. 

محمودی با ذکر سخنی از امام علی (ع) با مضمون اینکه (نظامیان به اذن خدا دژهای محکم مردم و زینت حاکمان و باعث ایجاد امنیت هستند و ملت ها بدون نیروهای مسلح دوام و اعتباری ندارند) ادامه داد: در گذشته خصوصا در زمان دفاع مقدس مشکلات زیادی در زمینه ی نیرو های مسلح وجود داشت و حتی برای تامین سیم خاردار در زمان جنگ مشکل داشتیم

وی خاطرنشان کرد: اما امروز به برکت مقام معظم رهبری یکی از قوی ترین نیروهای مسلح را در منطقه و حتی جهان داریم که مصداق بارز آن هم عملیات وعده صادق و ضربه ی جدی به رژیم صهیونسیتی است که باعث حیرت جهانیان از قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد و به زودی شاهد پیروزی حماس و محور مقاومت و نابودی این رژیم کودک کش و حیوان صفت صهیونیستی را شاهد خواهیم بود. 

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با بیان اهمیت پیشگیری در بحث وقوع جرایم افزود: در طول سال گذشته (۱۴۰۲) تعداد ۱۳۰ کلاس آموزشی با حضور قضات و مقامات سازمان قضائی نیروهای مسلح به منظور آگاه سازی نیرو های مسلح برگزار شده که طی این کلاس ها ۳۸ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت کلاس و دوره های آموزش و آگاه سازی برای نیروهای مسلح استان کرمانشاه در راستای پیشگیری از بروز جرم انجام شده است. 

محمودی در ادامه بیان کرد: امروز با بهره گیری از سیستم های الکترونیک و انجام ابلاغ ها به صورت برخط ما می‌توانیم اعلام کنیم که بیشتر از ۹۵ درصد پرونده های سازمان قضائی نیروهای مسلح در اسرع وقت و کمتر از یک ماه رسیدگی شده و به نتیجه می‌رسند. 

محمودی با بیان این که مقام معظم رهبری بسیار بر موضوع سرباز و سربازی خصوصا سرباز های متاهل تاکید دارند، افزود: به همت دفتر نظامی مقام معظم رهبری فعالیت های بسیار خوبی در زمینه سهولت انجام خدمت سربازی خصوصا برای افراد متاهل انجام شده است.

وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش میزان حقوق تا سقف ۹۰ میلیون ریال اشاره کرد، علاوه بر اینکه سربازان متاهل باید در محل سکونت همسر خود خدمت کنند مرخصی آن ها از ۲۲ روز به ۳۰ روز افزایش یافته است و هر سرباز متاهل باید حداقل سه روز در هفته بعد از اتمام ساعات اداری به مرخصی روزانه به خارج از یگان خدمتی خود فرستاده شوند، همچنین استفاده از طرح های تشویقی از جمله کثری خدمت به میزان ۲ ماه برای سربازان متاهل و در صورت داشتن فرزند تا سه ماه کسری خدمت دریافت می‌کنند.

محمودی در پایان سخنان خود به طرح (بازگشت به سنگر) اشاره کرد و گفت: به مناسبت عید غدیر خم و هفته قوه قضائیه، سربازانی که از یگان خدمتی خود فرار کرده باشند در صورت مراجعت از کیفر معاف شده و علاوه بر بخشودگی اضافه خدمت مجازات نخواهند شد. 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار