مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی هشداری از لزوم ردیابی و پایش مزارع برای مقابله با آفت کرم برگخوار پاییزه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 24 June 2024
به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،کیومرث اکبری، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت : لاروهای کرم برگخوار پاییزه روی گیاهان کشاورزی و منابع طبیعی زیادی می تواند خسارت زایی کند به طوری که به ۳۵۰ گونه گیاه میزبان حمله می کند.
وی افزود : این آفت می تواند روزانه تا فاصله ۱۰۰کیلومتر پرواز داشته باشد و با تغذیه شدید از گیاهان میزبان باعث خسارت بالا شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آفت کرم برگخوار پاییزه در استان‌های جنوبی مانند خوزستان دیده شده تصریح کرد: استان ما هم در معرض خطر ورود این آفت قرار دارد.
اکبری با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی و ردیابی مستمر و کافی آفت کرم برگخوار پاییزه توسط کارشناسان و کشاورزان در دستور کار قرار گرفته خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده آفت مبارزه فوری توصیه می گردد زیرا در صورت عدم مبارزه، نسل بعدی آفت می تواند به صورت چند صد برابری افزایش یافته و مزارع بسیار بیشتری را آلوده نماید.
وی در پایان گفت : برنامه دولت ردیابی و کمک به کشاورزان برای مبارزه فوری با آفت کرم برگخوار پاییزه می باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار