معاون فرهنگی دانشگاه رازی:
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که مانند شهید رئیسی کار کند و برای پیشرفت کشور برنامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ 26 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر تورج زینی وند از انتخابات پیش رو به عنوان یک آزمون بزرگ برای کشورمان در عرصه‌های داخلی و خارجی نام برد و اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های موجود کشور در حوزه مسائل اقتصادی همچون تورم، معیشت، اشتغال، نرخ ارز و... است که البته دولت سیزدهم تلاش های زیادی را برای حل این مشکلات کرد و برنامه هایی نیز داشت، اما متاسفانه فرصت اجرای کامل این برنامه ها پیش نیامد، لذا انتخابات ریاست جمهوری از نظر داخلی روی زندگی مردم بویژه در حوزه اقتصادی تاثیرات مهمی خواهد داشت. 

وی افزود: از نظر بین المللی نیز در حال حاضر کشورها و چهره های مختلفی از گروه‌های مقاومت گرفته تا نقطه مقابل آنها یعنی رژیم صهیونیستی چشم به انتخابات ریاست جمهوری ایران دوخته‌اند و برایشان مهم است که بعد از شهید رئیسی چه کسی رئیس جمهور ایران می شود. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: شهید آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به تقویت جبهه مقاومت داشت، بنابراین اکنون بسیاری در منطقه خاورمیانه منتظر هستند تا رویکرد رئیس جمهور بعدی ایران را ببینند. 

وی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات به تقویت اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز کمک بسیاری خواهد کرد، افزود: هرچه میزان مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، قدرت بین‌المللی و میزان چانه‌زنی مسئولین ما در نهادهای بین المللی هم زیاد می‌شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه با اشاره به شاخصه‌های یک کاندیدای اصلح گفت: دولت سیزدهم در طول سه سال فعالیت خود برنامه های زیادی داشت و زیرساخت‌هایی را پیش بینی کرده بود، اما با اتفاق و حادثه تلخی که افتاد، این برنامه‌ها کامل پیش نرفت، بنابراین چیزی که اکنون برای نظام و مردم مهم است، این خواهد بود که رئیس جمهور بعدی کسی باشد که بتواند مسیر شهید رئیسی و برنامه هایی که داشت را ادامه دهد. 

وی با بیان اینکه مردم ایران رئیس جمهوری در طراز و شخصیت شهید رئیسی می خواهند، عنوان کرد: یکی از ویژگی های ناب شهید رئیسی که مردم را مجذوب ایشان کرده بود، ویژگی مردم داری او بود. شهید رئیسی به معنای واقعی مردمی بود و هیچ حجابی بین او و مردم وجود نداشت. 

زینی وند دومین ویژگی مهم شهید رئیسی را اخلاق و صداقت ایشان دانست و افزود: تشییع جنازه باشکوه و میلیونی شهید رئیسی پاسخ مردم به گفتمان صداقت و اخلاص ایشان بود. 

وی در ادامه به تلاش بی وقفه شهید رئیسی برای پیشبرد امور کشور اشاره کرد و گفت: ایشان خستگی را نمی شناخت و مردم نیز این موضوع را متوجه شده بودند. ایشان به جای اینکه در برج عاج زندگی کند، با تکبر باشد و هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشته باشد، با برنامه و در میان مردم برای رشد کشور به پیش می رفت، بنابراین مردم رئیس جمهوری می خواهند که به مانند شهید رئیسی کار کند و برنامه داشته باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه یکی از راه های شناخت کاندیدای اصلح را توجه به سوابق، برنامه‌ها و رویکرد آنها در قبال موضوعات مختلف عنوان کرد و افزود: مردم برای انتخاب کاندیدای اصلح باید وقت بگذارند و گفتمان هرکدام از نامزدها را در طول مسئولیت هایی که داشته اند مورد بررسی قرار  دهند و نگاه کنند که عملکرد آنها چگونه بوده و آیا ثبات فکری داشته‌اند و یا اکنون برای جلب رای مردم موضع گیری های متفاوتی در پیش گرفته اند.

زینی وند در ادامه در خصوص فضای مناظرات در انتخابات هم گفت: متاسفانه گاها فضای این مناظرات بیشتر به سمت مشاجره پیش می‌رود و برخی از کاندیداها تنها به دنبال تخریب یکدیگر هستند و به ارائه برنامه هایشان نمی‌پردازند، درحالیکه در مناظرات باید برنامه ها ارائه شود و مورد نقد قرار گیرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش در خصوص فضای انتخاباتی موجود در جامعه نیز گفت:‌ هرچه به روزهای پایانی نزدیک تر می‌شویم، فضای شور و نشاط با شیب ملایمی درحال افزایش است. ‌البته باید گفت که امسال برخلاف سالهای گذشته بیشتر تبلیغات و شور انتخاباتی به جای خیابان ها در فضای مجازی دیده می شود و بیشترین گفتمان انتخابات در فضای مجازی است. 

وی در خاتمه ضمن دعوت آحاد مردم جامعه به شرکت در انتخابات برای تداوم عزت و افتخار ایران در عرصه های داخلی و خارجی، عنوان کرد: امیدواریم در نهایت مردم کسی را انتخاب کنند که برای مردم آمده باشد و برای مردم کار کند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار