مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: برای پروژه رفع تنش آبی شهر جوانرود ۷۰۰ میلیارد ریال ار محل اعتبارات ملی صرف شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴ 27 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا داودی روز گذشته چهارشنبه (ششم تیرماه) در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی شهر جوانرود، اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهرستان جوانرود یک پروژه استراتژیک برای استان کرمانشاه است میزان اعتبار این پروژه بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی افزود: در چند دهه اخیر مشکلاتی در استان بود که علی رغم تلاش های بسیار موفق نشدیم آن ها را مرتفع کنیم تا اینکه در نیمه دوم سال گذشته این پروژه را وارد مرحله ای کردیم که باعث شد در شش ماه به ثمر برسد پروژه رفع تنش آبی شهر جوانرود شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال و احداث ۲۲ باب حوضچه است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه در طی چند سال اخیر اقدامات جهادی وسیعی در حوزه آب و فاضلاب صورت گرفته از جمله آن جهاد آبرسانی است که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد که این یک تحول عظیم طی دوسال گذشته است که در برخی شهرستان ها در طی دو سال به اندازه ۱۰ تا ۱۷ سال پروژه انجام شده است.

داودی گفت: در قرارداد اول پروژه های مختلفی را آماده افتتاح کردیم از جمله ان که ۳۲۵ روستا طی مدت کوتاهی آبرسانی شده و درحال حاضر در۸۰۲ روستا پروژه های در حال اجرا داریم که این میزان در استان بی سابقه بوده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: منطقه اورامانات از مناطقی است که از لحاظ زیر ساخت های آب و فاضلاب نسبت به بقیه مناطق استان از برخورداری بیشتری بهره مند هستند.

داودی در ادامه گفت: در شهر پاوه ۳ تصفیه خانه آب را داریم که دو تصفیه خانه فاضلاب و یک تصفیه خانه آب است در شهر جوانرود بزودی و طی چند ماه اینده تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت بیش از 8000 متر مکعب در روز برای این جمعیت شهر وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

داودی با بیان این که تصفیه خانه روانسر در ۶ ماه اینده افتتاح خواهد شد گفت: در یکی دوسال اخیر در ۱۰۴ روستا پروژه های در حال اجرایی داشتیم که تا به الان در 83 روستا این پروژه ها به اتمام رسیده و اماده بهره برداری هستند.

وی در ادامه افزود: در قرارد با قرارگاه امام حسن مجتبی در غالب پروژه های محرومیت زدایی مقرر شده که ۱۱۵ روستا آبرسانی شوند که در این خصوص قریب به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

داودی با بیان اینکه در نظام اسلامی توجه ویژه ای به شهرستان جوانرود شده است گفت: پروژه های متعددی را اجرا کرده ایم و الان هم می‌توان گفت که که آب و فاضلاب در آینده نزدیک در تمام مراکز شهرستان منطقه اورامانات به شرایط پایدار خواهد رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار