معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
معاون تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: سطح زیرکشت کاملینا در کرمانشاه درسال جاری در مقایسه با سال گذشته ۶۴۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ 29 June 2024

فرهاد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: کل سطح زیر کشت کاملینا استان در سال جاری یک هزار و ۷۰۰ هکتار است که بعد از کنگاور با سطح کشت یک هزار و ۲۲ هکتار، شهرستان‌های اسلام آباد با ۲۳۰ هکتار و سنقر با ۲۰۱ هکتار به ترتیب بیشترین سطح کشت را دارند و استان کرمانشاه با ۱۴۸ هکتار در رتبه چهارم قرار دارد.

وی افزود: قیمت تضمینی برای دانه کاملینا تعیین شده است و این قیمت خرید برای هر کیلوگرم دانه کاملینا ۳۳۰ هزار ریال توسط شورای قیمت گذاری و سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی مصوب شده است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این گیاه در مقایسه با سایر دانه‌های روغنی گیاه کم توقعی است، کشت آن به صورت دیم انجام می‌شود و نیاز رطوبتی گیاه از طریق بارندگی تامین می شود.

وی اضافه کرد: محصول تولیدی توسط شرکت‌های صنایع تبدیلی خارج از استان خریداری و فرآوری می شود.

شریفی با اشاره به مزایای کشت کاملینا در استان عنوان کرد: این گیاه برای قرار گرفتن در برنامه تناوبی با گندم و جو دیم بسیار مناسب است، همچنین باعث افزایش کیفیت و حاصلخیزی خاک می‌شود.

وی در پایان گفت: مقاوم بودن به سرما در مقایسه با سایر دانه های روغنی از دیگر مزایای کشت آن است و با توجه به جدید بودن این محصول تا کنون بیماری و آفت مشکل سازی برای آن مشاهده نشده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار