معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فعالیت ۴۵۰ واحد گردشگری برای تابستان در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ 01 July 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبر آنلاین، وحید امیری با اشاره به دائمی بودن ستاد خدمات سفر اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد فقط منحصر به ایام نوروز نیست و در تمام سال آماده خدمات دهی به مسافران است.

وی افزود: امسال از دو زاویه سفرها انجام می‌شود؛ عتبات عالیات که بحث زیارت کربلا و اربعین است و سفرهای تابستانه که در هر دو زمینه، تمهیدات لازم اندیشه شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: در بحث ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، پذیرایی همه اطلاعات و آمار را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دادیم و نقاط ضعف، نواقص و ایرادها را به آن‌ها گوشزد کردیم.

وی ادامه داد: تعهد شهرداری کرمانشاه ساخت ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان بود که از این‌ تعداد ۲۰ چشمه در حال ساخت است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به اربعین برای جاده و برطرف مشکلات زیر ساختی اختصاص داده شده است که این از بعد عمومی کار است.

امیری افزود: در بعد تخصصی چهار هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی و ۴۵۰ واحد گردشگری در استان داریم که شامل ۲۳ هتل، ۵۵ بوم گردی، خانه مسافر، مهمانسرا و ... است؛ چهار هتل بوتیک داریم یک هتل بوتیک دیگر قرار است اضافه شود.

وی گفت: اماکن پذیرایی و اقامتی مرتب رصد می‌شوند و نظارت مانند ایام نوروز به خوبی انجام می‌شود و به شدت تقویت شده است؛ ارتقا و استاندارد سازی به خوبی انجام می‌شود و هفت مورد از اقامتگاه‌ها در این یک ماه در حال استاندارد سازی است.

وی ادامه داد: شرایط بسیار خوبی برای گردشگران در استان کرمانشاه داریم و استان مهیای پذیرفتن گردشگران است.

امیری با توجه به عملکرد ضعیف شهرداری در بحث آسفالت و روشنایی معابر درون شهری و روشنایی خارج از شهر گفت: دستگاه‌ها وظایفشان تعیین شده است و تعامل خوبی داشته‌اند و همه اعم از هلال احمر، اورژانس و نیروی خدمات رسانی پای کار بوده‌اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بحث محدودیت ایام ماه محرم بیان کرد: محدودیت خاصی برای عدم پذیرش در این ایام نداریم جز اینکه در تعطیلات رسمی در این ماه مانند تاسوعا و عاشورا اماکن تعطیل هستند.

امیری در پایان گفت: ظرفیت اقامتگاه‌های استان در ایام پیک و سفر ضریب خوبی دارد و نسبت به ظرفیت استان‌های مجاور، ظرفیت بسیار قابل توجهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار