رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در کرمانشاه گفت: سعید جلیلی صبح فردا (چهارشنبه) به کرمانشاه سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ 02 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالرحیم بنکدار در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز سه شنبه (دوازدهم تیرماه) در کرمانشاه، اظهار کرد: جلیلی نماینده دو خط فکری است که این خطوط فکری از قدیم وجود داشته و در این بیش از چهار دهه که از انقلاب گذشته در دست رقبای سیاسی بوده که در نتیجه باید این سهم سه چهارم را بپذیریم.

وی افزود: تفاوت دو دیدگاه، فرق شعار، عمل و فاصله این دو موضوع در این دو گروه مدنظر کاملاً متفاوت است و جلیلی از مذاهب و اقوام گوناگون در دولت خود بهره خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتخاباتی سعیدجلیلی در کرمانشاه تصریح کرد: یک گروه تا زمانی از زن و برابری و آزادی سخن می‌گوید که در آن منفعت داشته باشد و در مقابل گروهی وجود دارد که اعتقاد او این است و مبنای جلیلی عمل به فرمان امیرالمومنین و مالک اشتر است که یعنی جایگاه مردم در نظام کنونی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: نکته امیرالمومنین (ع) این است که یک حکمران باید مردم را مثابه اعضای خانواده خود ببیند.

بنکدار عنوان کرد: اینکه از تفکر و عمل شهید جمهور دفاع می کنیم بخاطر این بود که در تفکر و عمل این راه را پیش گرفته بود و جلیلی می‌خواهد این مسیر را ادامه دهد و به سر انجام برساند.

وی در ادامه افزود: ما دو مسئله در ارتباط با حقوق زن در جامعه داشتیم که پیش از هرگونه نظر تخصصی گروه مقابل شروع به اظهار نظر و انتقاد کرد که در کنار آن فردی از همان گروه سیاسی همسر خود را به قتل رساند و هیچ یک از آنها واکنشی نشان نداد.

بنکدار اضافه کرد: تجارب دوره های گذشته را همواره باید مد نظر داشته باشیم و اینکه فردی از ادوار گذشته ادعا کند که به گروه سیاسی خاصی تعلق ندارد کذب محض است و باید ایرادات خود و دوره خود را بپذیرد.

وی بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق ستاد پزشکیان همان اعضای دولت روحانی هستند و قطعا عملکرد انها مانند ادوار گذشته خواهد بود و ادعای این دولت در خصوص عدم ساخت مسکن باقی است و باید آن را بپذیرد و البته در مقابل آمار ساخت مسکن در دولت شهید رئیسی قابل توجه است.

وی در خصوص دفاع از حقوق معیشتی مردم گفت: رئیس‌جمهور (روحانی) در وقت خود عنوان کرد که قیمت بنزین را همزمان با مردم فهمیده و این نتیجه بی برنامگی است که پزشکیان نیز به مثابه آن خواهد بود.

بنک دار ادامه داد: ۲ بینش و تفکر نسبت به مردم هست، آنها می گویند اگر مردم به نفع ما رأی دادند می پذیریم و اگر رأی ندادند پس مردم نیستند.

وی افزود: برای ما مهم نیست چه کسی انتخاب شود؛ بلکه مهم این است که به مردم خدمت شود و به جایی برسیم که مردم از عملکرد ما راضی باشند چنانکه از عملکرد شهید رئیسی راضی بودند.

بنک دار تشریح کرد: هردو کاندیدا معتقد به رعایت اصول اخلاقی هستند و این را به عنوان یک اصل اعتقادی قبول دارند اما طیف طرفداران دو طرف یک طیف گسترده است و نمی توان تمامی آنها را با یکدیگر اداره کرد علی رغم اینکه در ستاد مرتبا تذکر داریم باز هم چنین اتفاقاتی رخ می دهد اما کوتاهی نخواهیم کرد و بی اخلاقی را یک خطا و یک گناه می دانیم و معتقد هستیم کسی که معتقد به اخلاقیات جلیلی است نباید بی اخلاقی کند و شایعه ای که عمدا به منظور تخریب جلیلی اشاعه شده صحت ندارد.

وی ادامه داد: مذاکره یک اصل است و هر فردی می داند که مذاکره باید به صورت برابر میان دو طرف اتفاق بیفتد و جلیلی بارها به عنوان مذاکره کننده حضور داشته و هدف وی بدست آوردن حقوق مردم بوده است.

بنکدار یاد آور شد: دولت روحانی دیپلماسی ملتمسانه را پیش گرفته بود و ۱۵ بار بر تعهدات خود عمل کرده بود در صورتی که طرف مقابل حتی به یک بند از تعهدات خود عمل نکرد.

وی افزود: مذاکره باید انجام شود، اما حفظ عزت مردم و افتخار مملکت در اولویت است و اگر در دوره ای ثروت در دست عده محدودی باقی ماند و سایر مردم از این امر محروم شدند، این ثروت در دست مردم احیا خواهد شد.

بنکدار در رابطه با موضوع فیلترینگ عنوان کرد: هیچکس با فیلترینگ که در شرایط عادی به مردم آسیب می زند موافق نیست اما در شرایط خاص و امنیتی جامعه متفاوت است.

وی در رابطه با ذکر افزایش قیمت بنزین بیان کرد: اعلام این امر از سوی رئیس ستاد پزشکیان قطعا نگران کننده است و به بدنه جامعه آسیب می زند و عدم صداقت با مردم و تکذیب سخن خود فردی که این امر را ذکر کرده بسیار نامطلوب است.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: کلیت طرح عفاف و حجاب از سمت جلیلی تایید می شود ولی نکاتی دارد که مقبول است و نکاتی هم باید اصلاح شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار