مدیر کل امور عشایر کرمانشاه خبر داد؛
مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه از پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دامی عشایر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶ 04 July 2024

علی‌جعفر رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: جامعه مولد عشایر استان در سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تن پشم، کرک و مو تولید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال جدید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بر تولیدات دامی عشایر افزوده شود، افزود: مقام معظم رهبری شعار امسال را جهش تولید با مشارکت مردم عنوان کردند که با آمارهای افزایشی تولیدات دام عشایر در سال جاری گام مؤثری در جهت حرکت به سوی این امر برداشته خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان امور عشایر ایران امسال در راستای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز، با در اختیار گذاشتن نهاده مدت‌دار در کنار اعطای وام کمک شایانی به عشایر نموده که قطعاً تداوم خواهد یافت .

رضایی در ادامه خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با رشد ملموس تولیدات عشایر، اهداف پیش‌بینی شده، به میزان قابل توجهی محقق شده و بی شک افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولیدات دامی یک دستاورد خوب برای اقتصاد استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این برنامه‌های حمایتی در کنار بارش های مناسب موجب شده تا عشایر نسبت به گذشته از لحاظ تعلیف سنتی ، همچنین تأمین نهاده های دامی موقعیت بهتری داشته باشند به طوری که دسترسی به نهاده های تولید را آسان تر و به تبع آن کاهش قاچاق دام به کشورهای همسایه را موجب می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عشایر استان با در اختیار داشتن حدود یک و نیم میلیون رأس دام سبک سهم مهمی در تولیدات استان دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار