یک مسئول:
رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه منشاء دودی که طی روزهای اخیر خصوصا صبح امروز (دهم تیر) سطح شهر کرمانشاه را فراگرفته، جارسوزی مزارع اطراف شهر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳ 30 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدحسین فلاحتی با اشاره به دود قابل توجهی که طی روزهای اخیر و خصوصا صبح امروز (۱۰ تیر) برخی از مناطق شهر کرمانشاه را در بر گرفته، گفت: طبق ارزیابی که انجام دادیم، منشاء این دود جارسوزی مزارع اطراف شهر کرمانشاه است.

وی ادامه داد: عمده این جارسوزی در مناطق میان‌دربند، جاده روانسر و همچنین مناطقی اطراف کیهانشهر رخ می‌دهد و دود غلیظ حاصل از آن به شکل ابرمانند  به سطح شهر کرمانشاه آمده است.

رئیس محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه عمده این جارسوزی در مزارعی صورت می‌گیرد که کشت اول آنها گندم بوده، اظهار کرد: کشاورزان باقی‌مانده گندم را آتش می‌زنند تا زمین را برای کشت بعدی آماده کنند.

به گفته فلاحتی، این کار نه تنها باعث آلودگی جدی هوا خواهد شد، بلکه مواد مغذی خاک را از بین می‌برد و از سوی دیگر اگر بارشی رخ دهد خاکستر حاصل از این آتش‌سوزی به سمت منابع آبی نیز حرکت کرده و منابع آبی را هم آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه این موضوع با جهاد کشاورزی در میان گذاشته شده، خاطرنشان کرد: از مسئولین جهادکشاورزی درخواست کردیم مستندات لازم در خصوص این تخلف و صاحبان این مزارع را به ما معرفی کنند تا طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک با افرادی که اقدام به جارسوزی کرده‌اند، برخورد قضایی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار