دادستان نظامی کرمانشاه:
دادستان نظامی استان کرمانشاه گفت: نظامیان و نیروهای مسلح از تبلیغ له و علیه نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳ 23 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سید سعید موسوی در نشست خبری سازمان قضائی نیروهای مسلح که امروز یکشنبه (سوم تیر ماه) در محل ستاد این سازمان برگزار شد، با بیان اهمیت پرشور و درست برگزار شدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای پرهیز نظامیان و نیروهای مسلح کشور از مشارکت در بحث های سیاسی و مناقشات انتخاباتی، توصیه میکنم نیرو های مسلح از انجام تبلیغات له یا علیه هر کدام از نامزدها خودداری و فقط بر روی حضور پرشور در انتخابات تمرکز کنند.

وی افزود: طبق فرموده امام خمینی (ره) و تاکید مقام معظم رهبری نیروهای مسلح حق مشارکت در بحث‌های انتخاباتی و مناقشات سیاسی را ندارند، اما حق تبیین و ترقیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات را دارند که حتما در روز هشتم تیر ماه شاهد حضور حداکثری مردم انقلابی کرمانشاه در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود.

دادستان نظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ما در مجموعه سازمان قضائی نیروهای مسلح و دادسرای نظامی کرمانشاه توجه ویژه و خاصی به امور زندانیان داریم و تحت هیچ شرایطی هیچ زندانی غیر امنیتی در زندان یا بازداشت گاه امنیتی و هیچ زندانی امنیتی در زندان یا بازداشت غیر امنیتی بازداشت نمی‌شود و علاوه بر شرایط خوابگاه و خورد و خوراک و شرایط رفاهی زندان ها و بازداشتگاه‌ها به شرایط روحی و روانی زندانیان و بازداشتی ها و خانواده زندانیان هم توجه ویژه ای داریم.

موسوی از سهولت پذیرش شکایت های مردمی با وجود سامانه سخا و دفاتر خدمات قضائی گفت: مردم برای تقدیم شکایت های خود در زمینه نیروهای نظامی و انتظامی می‌توانند به صورت حضوری به دادسرای نظام و ستاد قضائی نیرو های مسلح مراجعه کنند و یا با حضور در دفاتر خدمات قضائی با بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک به صورت غیر حضوری شکایت های خود را ثبت کنند.

وی همچنین از پذیرش قرارهای تامین و وثیقه در تمام ساعات شبانه روز برای سهولت در کار مردم و رسیدگی بهتر به پرونده ها خبر داد.

دادستان نظامی کرمانشاه از اهمیت تکریم ارباب رجوع سخن گفت و تصریح کرد: هیچ شاکی به دادسرای نظامی احضار نمی‌شود و از شکات برای حضور در دادسرای قضائی نیرو های مسلح دعوت به عمل می‌آید و حتی متهمین هم بدون دلایل محکم و محکمه پسند احضار نمی‌شوند.

وی ادامه داد: چرا که حفظ شأن نیرو های مسلح اهمیت بالایی دارد، در این راستا در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۲۰ جلسه با هزار و ۶ نفر از ارباب رجوع ها در طی ۵۰۰ ساعت برگزار شده و همچنین طبق آمار رسمی ما در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۹۲ درصد مراجعین به دادسرای قضائی نیروهای مسلح از عملکرد این سازمان اعلام رضایت کامل را داشته اند که آمار بالا و خوبی است. 

موسوی شاخص رتبه بندی استان کرمانشاه در سازمان قضائی نیرو های مسلح را که هر فصل و به صورت سه ماه یکبار انجام می‌شود بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) ما به صورت شناور رتبه یک تا پنج را در بیشتر شاخص رتبه بندی ها کسب کرده ایم و استان های کشور در این رتبه بندی ها در سه گروه قرار می‌گیرند که استان کرمانشاه در گروه اول قرار گرفته و عملکرد خوبی را در سطح کشور داشته ایم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار