مدیرعامل ستاد دیه کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه از آزاد سازی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷ 19 June 2024

بابک ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: ستاد دیه یک ستاد مردمی است که شامل یک ستاد دیه مرکزی می شود و در هر استان از جمله کرمانشاه با حضور خیرین و معتمدین شهر تشکیل شده است.

وی افزود: طبق اساس نامه ستاد وظیفه آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد را برعهده دارد، طبق قانون جرائم غیر عمد شامل ۱۸ مورد است که مهمترین آنها تصادفات رانندگی، بدهی های مالی غیر کلاهبرداری، مهریه و نفقه است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه تصریح کرد: هر زندانی که وارد زندان می‌شود ستاد دیه از طریق مددکاری زندان پرونده اش را مورد بررسی قرار می‌دهد و آن دسته از زندانیان که شرایط مورد نظر ستاد دیه را داشته باشند به ستاد معرفی شده و پس از انجام کار های کارشناسی و تحقیقات و طی یک سیکل معمول در صورتی که مطمئن شود شخص مددجو توان مالی پرداخت دیه را ندارد، با تشکیل جلساتی و دعوت از شاکی و متشاکی سعی در گرفتن رضایت و تخفیف از شاکیان پرونده ها را برای به نتیجه رساندن هر پرونده دارد.

وی عنوان کرد: بودجه ستاد دیه از کمک های مردمی خیرین جمع آوری می‌شود که هر ساله جشن ها و گلریزان هایی برای جمع آوردی کمک های مردمی برگزار میشود که مهمترین آن ها گلریزانی است که همه ساله در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

ترابی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ مبلغی در حدود ۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری شده که با استفاده از این مبلغ موفق به آزاد سازی ۶۰ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون شده ایم، که شامل ۵۶ زندانی مرد و چهار زندانی زن بوده است.

در پایان مدیر عامل ستاد دیه استان کرمانشاه با اشاره به این موضوع که آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از کارهای خیر توصیه شده و مهم در جامعه و طبق آموزه های دینی ما است ابراز امیدواری کرد که مردم استان بخشی از هزینه های نزورات یا هزینه هایی که برای انجام کار های خیر در نظر می‌گیرند برای آزاد سازی زندانیان به ستاد دیه استان کرمانشاه اختصاص دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار