رئیس پلیس راه کرمانشاه خبر داد؛
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اجرای طرح برخورد با خودروهای پلاک گذرموقت غیرمجاز و فاقد اعتبار در راه‌های برون شهری این استان از شنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶ 15 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، عبدالحسین زارع شامگاه روز گذشته جمعه (۲۵ خردادماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وسایل نقلیه ای با پلاک گذر موقت وجود دارند که تردد این دسته از وسایل نقلیه در راه‌ها به صورت موقتی است.

وی افزود: این پلاک با هدف پیگیری تخلفات رانندگی، جرایم اجتماعی، شناسایی و کنترل وسایل نقلیه مذکور در هنگام خروج از کشور بر روی این دسته از خودروها نصب می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: تمام این پلاک‌ها دارای تاریخ پایان اعتبار بوده که روی آنها حک شده است و مالکان آنها پس از این تاریخ یا باید نسبت به تمدید آن اقدام و یا مبادرت به خارج کردن از کشور کنند در غیر این صورت تردد در راه‌ها برایشان ممنوع است.

زارع ادامه داد: همچنین فقط شخصی که مدارک گمرک و اسناد صادره از سوی پلیس به نام وی است اجازه استفاده و رانندگی با خودروی گذر موقت را دارد.

وی یادآوری کرد: خرید و فروش و اجاره این خودروها با هر روشی مانند قطعی یا وکالتی و… غیر قانونی و ممنوع بوده و خریداران آنها هیچ گونه خدماتی از جمله پلاک ملی، کارت سوخت، کارت خودرو دریافت نخواهند کرد و سند مالکیت نیز منتقل نمی‌شود.

زارع در پایان یادآور شد: بر اساس موارد گفته شده طرح برخورد با خودروهای پلاک گذر موقت غیر مجاز و فاقد اعتبار با بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات هوشمند در سراسر استان اجرا و از تردد این خودروها جلوگیری به عمل آمده و ضمن اعمال قانون و توقیف برای تعیین تکلیف و سیر مراحل قانونی به مراجع دارای صلاحیت معرفی خواهند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار