مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: بارش باران در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 16 June 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، رسول فرهادی مدیر عامل آب منطقه ای کرمانشاه گفت: ارتفاع متوسط بارش استان از ابتدای سال آبی 1403-1402 تاکنون 549.2 میلیمتر است که نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که 448.3 میلیمتر بوده 23 درصد افزایش یافته است.

 وی عنوان کرد: این میزان بارش نسبت به بلندمدت با بارشی معادل 462 میلی‌متر حدود 19 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: بیشترین مقدار بارندگی استان از ابتدای سال آبی تاکنون در ایستگاه پاوه به مقدار 1060.4 میلی‌متر و کمترین در ایستگاه سنقر و کلیایی به مقدار 338.3 میلیمتر است.

فرهادی گفت: با توجه به اقداماتی که سال گذشته در حوزه انسداد چاه‌های غیرمجاز انجام شد استان کرمانشاه با 38 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب زیرزمینی رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه با نصب 560 دستگاه کنتور هوشمند بر روی منابع آب زمینه کاهش تخلفات و صرفه‌جویی بیشتر فراهم شد افزود: با توجه به بارش‌های مناسب سال گذشته و سال آبی جاری خوشبختانه وضعیت منابع آب استان نسبت به سال‌های گذشته مناسب است و حجم ذخایر سدها بهبود پیدا کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار