‍ شهردار کرمانشاه خبر داد؛
شهردار کرمانشاه گفت: با احداث ۲۳ کیلومتر معبر جدید توانستیم ۱۷ شهرک کرمانشاه را از بن‌بست خارج کنیم.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲ 18 June 2024

نادر نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه در صورت صدور استعلامات و وجود نقشه تایید شده نظام مهندسی ظرف یک هفته پروانه ساخت را صادر می کند.

وی ضمن تاکید بر این نکته که شهرداری هیچ رقمی بابت صدور پروانه اخذ نمی کند، افزود: شهرداری کرمانشاه در بحث صدور پروانه از سرعت قابل قبولی برخوردار است و از این بابت در مناطق حاشیه و بافت فرسوده شهری حائز رتبه سوم کشوری هستیم.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: مهمترین چالش‌های این حوزه تاخیر در پاسخگویی از سوی دستگاه های خدمات رسان و نظام مهندسی است.

نوروزی یکی دیگر از موانع صدور پروانه در بافت تاریخی شهر را محدودیت طبقات دانست و افزود: برای رفع این مشکل مشاور گرفته‌ شده است تا حریم های میراث را مشخص کند، لذا توانستیم بخشی از مشکل را رفع کنیم که باعث تحرک در بافت مرکزی شده است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۶ شهرک حاشیه‌ای که در طول دوران جنگ تحمیلی به وجود آمده است، ادامه داد: عمده بافت ناکارآمد شهری در این شهرک‌ها قرار دارد که هیچکدام بر اساس قوانین شهرسازی احداث نشده و دارای مشکلات بسیار زیادی است که باید آن‌ها را بر اساس ضوابط شهرسازی ضابطه‌مند کنیم.

نوروزی گفت: طی مدت این ۲ سال تمرکز خود را بر این ۲۶ شهرک و مناطق حاشیه‌ای گذاشته و توانستیم معبر و راه دسترسی برای اینها ایجاد کنیم.

وی افزود: تا کنون در کرمانشاه ۲۳ کیلومتر بلوار برای به هم پیوستن این شهرک‌ها احداث کردیم که نتیجه آن این بود که ۱۷ شهرک را از بن‌بست خارج کنیم.

نوروزی گفت: در طی این ۲ سال ۲۸۰ هزار تن عملیات آسفالت ریزی اجرا شده که ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۲ و در مجموع ۴۰ درصد از کل مساحت معابر شهرک‌ها و نقاط حاشیه شهر را آسفالت شده است.

شهردار کرمانشاه معابر خاکی شهر را ۳۵۰ هزار متر مربع عنوان کرد که برای انجام آسفالت آن‌ها به ۲۵۰۰تن قیر نیاز است.

در ادامه سید محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تقدیر از اقدامات شهردار کرمانشاه قول تامین قیر مورد نیاز را داد و اظهار کرد: به صورت ویژه بدون در نظر گرفتن سقف سهمیه برای حذف معابر خاکی کرمانشاه اقدام می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار