رئیس کل دادگستری کرمانشاه:
نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور رئیس کل دادگستری استان و تمامی اعضای این ستاد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ 15 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، شهرام کرمی در نخستین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات بر چهار راهبرد اصلی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم همواره تاکید دارند و همه ی مسولین دخیل در انتخابات باید برای مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را به کار گرفته و زمینه را برای یک رقابت سالم و قانونی فراهم کنند.

وی ضمن تبریک اعیاد پیش رو و گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای خدمت افزود: بعد از سانحه تلخ شهادت آیت الله رئیسی و همراهان، با تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی در این شرایط سخت ثبات خود را حفظ کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه هدف اصلی انتخابات را حضور حداکثری مردم عنوان  و تصریح کرد: ایجاد فضای رقابتی سالم و فراهم کردن زمینه مناسب برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات مورد تاکید است.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر هماهنگی دستگاه های قضائی، امنیتی و انتظامی در پیشگیری و برخورد سریع و قاطع با جرایم و تخلفات احتمالی گفت: امنیت روانی و فیزیکی انتخابات خط قرمز دستگاه قضائی است و با افرادی که امنیت انتخابات را تهدید کنند برخورد قاطع خواهد شد، که به همین منظور شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در همه حوزه های قضائی استان تشکیل شده است.

کرمی با تاکید بر اهمیت رصد و پایش فضای مجازی گفت: مسولین مرتبط با ورود پیشگیرانه، فضای رسانه ای و مجازی را رصد کنند و گزارش های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند

اهتمام ویژه برای حفظ چهار رکن انتخاباتی 

در بخش دیگر از این نشست، نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اظهار کرد: سوء استفاده از امکانات دولتی و نهادها موضوعی است که لازم است نهاد های اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و گزارش های خود را در اسرع وقت به ستاد اعلام تا سریعا برخورد قانونی لازم صورت گیرد‌.

وی با برشمردن برخی از جرایم و تخلفات انتخاباتی ضمن اشاره به ماده و تبصره های قانونی آن ها افزود: تخریب رقبا، توهین و افترا، استفاده از اموال عمومی له یا علیه کاندیداها، دامن زدن به تعصبات قومی و مذهبی و ایجاد اختلاف، وعده های دروغ خارج از حوزه اختیارات و خرید و فروش رای از جمله جرایم و تخلفات انتخابات هستند که در قانون جرم انگاری شده اند و مجازات نیز برای آنها تعریف شده است، لذا همه باید در جهت اصلاح این آسیب ها و برگزاری انتخابات سالم و پر شور تلاش کنیم.

لازم به ذکر است چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار