رئیس پلیس فتای کرمانشاه خبر داد:

افزایش 3 درصدی جرایم اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دلیل اطلاع رسانی مثبت پلیس فتا و افزایش سطح آگاهی مردم، امسال جرایم اقتصادی در فضای مجازی 12 درصد کاهش و جرایم اخلاقی و اجتماعی نیز به دلیل افزایش شبکه های اینترنتی با رشد 3 درصدی مواجه بوده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 07 October 2015
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: به دلیل اطلاع رسانی مثبت پلیس فتا و افزایش سطح آگاهی مردم ،امسال جرایم اقتصادی در فضای مجازی 12 درصد کاهش و جرایم اخلاقی و اجتماعی نیز به دلیل افزایش شبکه های اینترنتی با رشد 3 درصدی مواجه بوده است.

سرهنگ علی شفیعی در گفتگو با کردپرس با اشاره به این که جرایم اقتصادی شامل برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی و کلاهبرداری رایانه ای و پیامکی است، اظهار داشت: جرایم اقتصادی در سال 93 حدود 60 درصد از جرایم فضای مجازی را به خود اختصاص داده بود که در 6 ماهه اول امسال به   52درصد رسیده و کاهش  12 درصدی داشته است.

وی افزود: در خصوص جرایم اخلاقی که شامل تولید و ارسال محتویات مستهجن از طریق معامله یا تجارت، فیلم غیر مجاز، بحث هتک حیثیت و نشر اکاذیب، انتشار فیلم خانوادگی و خصوصی است، به نسبت سال گذشته 3 درصد رشد داشته ایم.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: بیشترین جرایم ما در این حوزه با وجود هشدارهای پلیس در بحث انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی و مزاحمت اینترنتی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب می باشد.

سرهنگ شفیعی در خصوص جرایم اجتماعی یادآور شد: در بخش جرایم اجتماعی در سه بخش جرایم علیه صحت و تمامیت داده ها و سامانه های رایانه ای و مخابراتی، تهدید و اخاذی و تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه از طریق اینترنت نیز رشد 3 درصدی را شاهد بوده ایم که از 12 درصد به 15 درصد رسیده است.

وی گفت: بیشترین تمرکز ما در بحث پیشگیری مربوط به دو حوزه جرایم اخلاقی و اجتماعی است و سعی ما در بالا بردن سطح آگاهی مردم و همکاری با سازمان آموزش و پرورش در جهت فرهنگ سازی از سنین کودکی است .

رئیس پلیس فتا افزود: در حوزه فضای مجازی پلیس موفق به کشف بیش از 98 درصد جرایم و برخورد با آن شده است.

وی در پایان با اشاره به این که ممانعت از تعرض به ارزشهای اجتماعی مهمترین شاخصه هر جامعه است، اظهار داشت: هر جامعه ای باید هویت ملی و دینی خود را حفظ کند و از آنجایی که با گذشت زمان به میزان شبکه های اجتماعی افزوده شده است مردم نباید در فضای مجازی اطمینان کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار