نمره رانندگی کرمانشاهیان 13 شد!

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نمره رانندگی کرمانشاهیان را با ارفاق 13 اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 11 October 2015
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نمره رانندگی کرمانشاهیان را با ارفاق 13 اعلام کرد.

سرهنگ محمد مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه نمره 13 را به رانندگی کرمانشاهیان می‌دهم، گفت: البته این نمره با ارفاق به رانندگان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: مهم ترین معضل و مشکل که ما در رانندگی رانندگان استان با آن مواجه هستیم، بحث سرعت غیرمجاز است.

وی اظهار کرد: بیش از 57 درصد رانندگان مقصر در تصادفات استان در شش ماهه ابتدای امسال زیر 34 سال سن دارند و بیشتر آنها رفتارهایی قانون گریز دارند.

مرادی عامل 38 درصد تصادفات استان را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و تافزود: این عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت زیاد خودرو است که راننده قادر نیست خودرو را کنترل کرده و در پی آن تصادف رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: رانندگان در حالی با سرعت غیر مجاز حرکت می‌کنند و تلاش دارند زودتر به مقصد برسند که طی یک آزمایش مشخص شده چنانچه دو خودرو با شرایط مساوی یکی با سرعت 100 کیلومتر و دیگری با سرعت 120 کیلومتر حرکت کند، تفاوت رسیدن این دو به مقصد در یک فاصله 100 کیلومتری تنها هفت دقیقه است.

مرادی افزود: قطعا هفت دقیقه ارزش اینکه انسان جان خود و همراهان و نیز سرنشینان خودروهای دیگر را به خطر بیندازد، ندارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه معضل دیگر در رانندگی رانندگان کرمانشاه را بحث عدم توجه به جلو  و نیز انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و افزود: این تخلف عامل 13 درصد تصادفات استان است که اینگونه تصادفات بیشترین موارد فوتی تصادفات را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه بارها شاهد هستیم که رانندگان از محلی که خط ممتد است و یا زمانی که پیچ جاده تند است و دید کافی ندارد، اقدام به سبقت غیرمجاز می‌کنند که این امر تصادفات بسیاری را رقم زده که عمده فوتی‌های تصادفات استان را نیز بر اثر اینگونه تخلفات داشته‌ایم.

مرادی افزود: متاسفانه برخی دیگر از رانندگان نیز هستند که احساس می‌کنند به محض اتمام خط ممتد می‌توانند تحت هر شرایطی سبقت بگیرند و اصلا توجهی به حرکت خودروهایی که از روبرو می‌آیند ندارند و محاسبه زمانی برای انجام سبقت را انجام نمی‌دهند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، اظهار کرد: برای گرفتن سبقت مجاز هم باید به خودروهایی که از روبرو می‌آیند توجه کرد و وقتی که زمان مناسب برای انجام سبقت وجود داشت، اقدام به سبقت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار