معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نوید سال پربارانی را می دهد، ابراز امیدواری کرد: این پیش بینی ها به واقعیت بیانجامد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 18 October 2015
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه  پیش‌بینی‌ها نوید سال پربارانی را می دهد، ابراز امیدواری کرد: این پیش بینی ها به واقعیت بیانجامد.

علی محمد زورآوند در جلسه ستاد بحران شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه از روز سه شنبه هفته جاری یک  سامانه جدید وارد جو استان می شود، گفت: این سامانه بارش هایی را در روز چهار شنبه و به ویژه پنج شنبه در جو استان به همراه خواهد داشت.

زورآوند با بیان اینکه پیش بینی می شود این سیستم بارشی بارش های خوبی را در شهرستان های پاوه و جوانرود داشته باشد، ابراز امیدواری کرد: این سامانه بارش هایی را نیز در سطح شهرستان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: پیش بینی می شود میزان این بارش‌ها در سطح استان روز جمعه کم شود.

زورآوند در ادامه با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال سالی با بارش های نسبتا خوب خواهیم داشت، ابراز امیدواری کرد: این پیش بینی ها به واقعیت بیانجامد و سال پر بارانی در راه باشد.

زورآوند با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های هواشناسی انتظار می رود در ماه های آبان و نیمه آذر ماه بارش های خوبی در سطح استان داشته باشیم، افزود: بر اساس این پیش بینی ها از پس از نیمه دوم آذر میزان بارش ها کمتر شده و در نیمه دوم زمستان مجددا شاهد بارش های خوبی در سطح استان خواهیم بود.

به گفته وی پیش بینی می شود نیمه دوم زمستان پیش رو یک درجه سردتر از شرایط معمول باشد.

وی در ادامه با اشاره پیش بینی های انجام شده مبنی بر اینکه امسال اولین بارش موثر 10 تا 15 روز زودتر از حد نرمال رخ خواهد داد، گفت: انتظار می رود بین دهم تا پانزدهم آبان ماه بارش های خوبی با حداقل بارش بین 20 تا 25 میلیمتر در استان رخ دهد که پیش بینی می شود در برخی از نقاط این میزان به 50 میلیمتر هم برسد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار