رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت: احتمال اینکه در مدت باقی مانده از فصل بهار بارش فراگیر دیگری در استان داشته باشیم، بعید است.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ 25 May 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سعید قاسمی با اشاره به اینکه موج ناپایدار اخیر بارش قابل توجهی برای استان به همراه نداشت، افزود: بیشترین بارشی که به ثبت رسید از روانسر و حدود ۱۲ میلی‌متر بود.

وی با بیان اینکه برای روزهای آتی نیز بارش قابل توجهی در کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود، یادآور شد: تا روز یکشنبه (ششم خرداد) احتمال رشد ابر، وزش باد و رگبار پراکنده برای نواحی مختلف استان وجود دارد، اما انتظار بارش چشمگیری نداریم.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه به تدریج در حال ورود به ایام کم‌بارشی و بی‌بارشی هستیم، افزود: احتمال وقوع بارش‌های فراگیر در سطح استان بجز در موارد استثنا بعید است.

قاسمی از وضعیت خوب بارش‌های سال زراعی جاری نیز یاد کرد و گفت: میانگین بارش‌های استان به حدود ۵۴۵ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۸ درصد بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت در شهر کرمانشاه نیز ۵۱۲ میلی‌متر بارش با رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال قبل و رشد ۱۹ درصدی نسبت به بلندمدت به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیشترین بارش در پاوه و به میزان ۱۰۶۰ میلی‌متر رخ داده، از رشد ۳۹ درصدی بارش پاوه نسبت به سال گذشته و رشد ۴۳ درصدی نسبت به بلندمدت خبر داد.

به گفته قاسمی، کمترین بارش سال زراعی جاری نیز در سنقر و به میزان ۳۲۱ میلی‌متر بوده که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت ۱۷ درصد کاهش داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار