رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در حوادث رانندگی درون شهری و برون شهری سال گذشته ۴۸۵ نفر در استان کرمانشاه جان خود را از دست دادند و ۱۱ هزار و ۳۸۸ نفر نیز مجروح شدند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ 25 May 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: از مجموع آمار افرادی که جان خود را از دست دادند ۳۸۹ نفر مرد و ۹۶ نفر زن و از تعداد مجروحان نیز هفت هزار و ۷۲۲ نفر مرد و سه هزار و ۶۶۶ نفر نیز زن بودند.

وی افزود: متاسفانه از تعداد فوتی ها و مجروحان این حوادث ۱۳۳ نفر فوتی و پنج هزار و ۳۲ نفر مجروح تنها مربوط به حوادث رانندگی درون شهری در استان هستند که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن در تعداد فوتی ها ۱۸ نفر افزایش نشان می دهد.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه در آمار تلفات درون شهری در آمار فوتی ها ۸۲ درصد و در آمار مجروحان ۷۶ درصد را به خود اختصاص داده است یادآور شد: با توجه به افزایش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی ، براساس شاخص های ابلاغی آمار جان باختگان تصادفات درون شهری امسال باید با اقدامات لازم ۱۲ درصد کاهش پیدا کند.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع بیش از یک میلیون و ۹۳ هزار فقره تخلف در سطح معابر درون شهری استان به ثبت رسید که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن با ۲۱ درصد افزایش همراه است.

وی گفت: از این میزان تخلف بیش از ۱۶۷ هزار و ۶۰۰ فقره تخلفات حادثه ساز بود که این آمار نیز در مقایسه با سال قبل از آن با افزایش نگران کننده ۵۶ درصد همراه است که باید کاهش پیدا کند.

سرهنگ حیدری با اشاره به تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات با همکاری پلیس و دستگاه های مرتبط در استان افزود: برهمین اساس نواقص زیرساختی تاثیرگذار در ایمنی و انضباط ترافیکی در استان با بازدیدهای میدانی از معابر با حضور فرمانده انتظامی استان شناسایی و این نواقص برای اصلاح به دستگاه های مرتبط ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا از سال گذشته تاکنون مصوبات متعددی را با هدف اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان توسط سازمان های مختلف به اجرا گذاشته شده است که یکی از این موارد ایجاد مدرسه ای تحت عنوان مدرسه ترافیک با هدف آموزش و ارتقای رفتار کابربران ترافیک بوده که خوشبختانه در کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی بسیار موثر بوده است.

سرهنگ حیدری، تامین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، میدان ظفر و دوربرگردان مقابل زمزم، ایجاد دوربرگردان در میدان آناهیتا، تعریض پل قره سو در کمربندی غربی و آرام سازی بزرگراه شهید سلیمانی در مقابل فرودگاه را از دیگر اقدامات قرارگاه کاهش تصادفات در استان عنوان کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

حدود ۶۹۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه موجود است که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد هستند و براساس اعلام پلیس راهور به ازای هر سه نفر در این استان یک دستگاه خودرو وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار