مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با درخشان خواندن کارنامه دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: شهید رئیسی آموزش و پرورش را به اولویت کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱ 26 May 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سلمان محمدی با اشاره به اقدامات شاخص دولت آیت الله رئیسی در حوزه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: آیت الله رئیسی آموزش و پرورش را نه صرفا یکی از اولویت های مهم، بلکه مهمترین اولویت دولت سیزدهم می‌دانست و این موضوع را در چندین جلسه عنوان کرد  و در عمل هم نگاهی ویژه به دستگاه تعلیم و تربیت داشت.

وی  با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای حضوری کردن مدارس بعد از تعطیلات کرونایی، گفت: بازگشایی مدارس بعد از تعطیلی دو ساله ناشی از کرونا، خونی تازه در کالبد شهرها دمید و روحیه امید، کار و تلاش و تکاپو را در کشور زنده کرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در دولت آیت الله رئیسی مدرسه، معلم و دانش‌آموز در کانون توجه قرار داشت، افزود: در این دولت ۶۷۶۸ فضای آموزشی جدید در کشور با رویکرد تحقق عدالت آموزشی تحویل آموزش و پرورش شد که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت داشت.

 محمدی گفت: دولت شهید رئیسی توجه ویژه ای به توسعه هنرستان‌ها با هدف حل مشکل اشتغال داشت و در سه ساله فعالیت خود ۸۵۰۰ کلاس درس کارگاهی در هنرستانها را در سراسر کشور افتتاح کرد.

محمدی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان، تصریح کرد: در این دولت بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سراسر کشور به کلاس درس بازگردانده شدند.

 محمدی با اشاره به برنامه ریزی دولت سیزدهم برای استخدام معلم‌ها در جهت جبران کمبود معلم در دستگاه تعلیم و تربیت، تاکید کرد: در دو سال اخیر به جز استخدامی های امسال، ۷۲ هزار نفر جذب دستگاه تعلیم و تربیت کشور شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال بعد از ۱۵ سال مربیان پرورشی جذب دستگاه تعلیم و تربیت در استانها خواهند شد، ضمن اینکه با اهتمام دولت سیزدهم هزار معلم تخصصی برای دانش‌آموزان استثنایی هم در کشور جذب شده است.

محمدی با بیان اینکه احیای دانشگاه فرهنگیان یکی از اقدامات شاخص دولت شهید رئیسی بود، گفت: تصویب نقشه راه سند تحول بنیادین، اجرای رتبه بندی معلمان، دستور ایشان برای جذب کیفی معلمان و... کارهای زیرساختی بودند که تحول جدی در آینده ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: رایگان شدن تحصیل چهار دهک اول درآمدی در مدارس استعدادهای درخشان(سمپاد) به دستور شخص آیت الله رئیسی، آغاز اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس بعد از وقفه هفت ساله، برگزاری شیوه جدید امتحانات نهایی و تاثیر ۵۰ درصدی معدل امتحانات نهایی در کنکور سراسری، رسیدن نرخ باسوادی به بالای ۹۸ درصد، تولید ۱۰۰ درصدی کتب درسی با استفاده کالای ایرانی و... از دیگر اقدامات شاخص دولت آیت الله رئیسی بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار