مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه دانش آموزان امروز را دولتمردان و دولت‌زنان آینده کشور دانست و گفت: این مهم لزوم آشناسازی دانش آموزان با سازوکار های انتخاباتی را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 27 October 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه دانش آموزان امروز را دولتمردان و دولت‌زنان آینده کشور دانست و گفت: این مهم لزوم آشناسازی دانش آموزان با سازوکار های انتخاباتی را نشان می دهد.

سلیمان محبی در مراسم نمادین هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان کرمانشاه که امروز(5 آبان) در دبیرستان دخترانه ستایش برگزار شد، گفت: امروز 246 هزار دانش آموز در استان کرمانشاه در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت خواهند کرد.

محبی با بیان اینکه نزدیک به 17 هزار نفر از  دانش اموزان استان کرمانشاه منتخب این انتخابات خواهند بود، گفت: از بین دانش آموزان منتخب در شوراهای دانش آموزی مجلس دانش آموزی در کشور تشکیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه منتخبین شوراهای دانش آموزی را پل ارتباطی بین دانش آموزان و مسئولین مدارس دانست و گفت: این افراد بهترین وسیله برای انتقال خواسته های دانش آموزان به مسئولین خواهند بود.

محبی یکی از این مهمترین اهداف برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را تمرین مشارکت پذیری برای دانش آموزان دانست.

محبی از دانش آموزان امروز به عنوان دولتمردان و دولت زنان آینده کشور یاد کرد و افزود: این مهم لزوم آشناسازی دانش آموزان با سازوکارهای انتخاباتی را نشان می دهد.

تکریم عملی شخصیت دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان، تمرین مشارکت جویی و مسئولیت پذیری از اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی بود که محبی از آنها یاد کرد.

محمدجعفر نجفی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه نیز در این مراسم از انتخابات شورای دانش آموزی به عنوان نوعی تمرین شرکت در انتخابات یاد کرد و گفت: برگزاری این نوع از انتخابات می تواند در نهادینه کردن فرهنگ شرکت موثر در انتخابات در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان اثر گذار باشد.

نجفی افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی یک گام مثبت در راستای اجتماعی شدن دانش آموزان است، زیرا حضور در این نوع از انتخابات می تواند در ایجاد تجربه در دانش آموزان برای شرکت در انتخابات بزرگ و اثرگذار کشور موثر باشد.

وی از دانش آموزان خواست تا در انتخابات مختلف و از جمله انتخابات دانش آموزی حضور آگاهانه داشته و تلاش کنند تا بهترین فرد را که صلاحیت دارد، انتخاب کنند.

نجفی یکی از مهمترین ویژگی های یک نظام مردمی را فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت مردم در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ...  دانست و افزود: انتخابات دانش آموزی تمرین مناسبی برای حضور دانش آموزان در انتخابات آتی است.

نجفی از برگزاری انتخابات به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: سهیم بودن مردم در سرنوشت خود ارمغان جمهوری اسلامی ایران است، زیرا انتخاب مسئولین توسط مردم سبب خواهد شد تا آنها در سرنوشت خود اثرگذار باشند.

وی انتخابات را تمرین دموکراسی دانست و گفت: اینکه همه افراد جامعه توان کاندید شدن در انتخابات را دارند یک حسن بزرگ است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال جاری ابراز امیدواری کرد، شاهد شرکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه در ادامه از نشست سران کشورهای قدرتمند با سران نظام در پای میز مذاکره به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد کرد که دسترنج تلاش مردم و شرکت آنها در انتخابات است و گفت: روزگاری آمریکا ایران را به حساب نمی آورد ولی امروز از موضع بالا به کشور ما نمی نگرد.

به گزارش ایسنا، مراسم نمادین هجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی استان کرمانشاه همگام با سراسر کشور با حضور برخی از مسئولین استان در دبیرستان دخترانه ستایش برگزار شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار