مدیر کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد:
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 کتابخانه نهادی عمومی و یک هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 14 November 2015
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ کتابخانه نهادی عمومی و یک هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی صبح شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی سیدالشهدا(ع) در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: ساخت این کتابخانه از محل سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده که با همت مسئولان فرهنگی به مرحله افتتاح و بهره برداری رسیده است.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: انجام کارهای فرهنگی برای مردم خصوصا مناطق کمتر توسعه یافته در جامعه می تواند تأثیرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اولویت کاری مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، افزود: رسیدگی به امورات آنها وظیفه و غفلت کردن از آن ظلم خواهد بود.

رمضانی خاطرنشان کرد: استاندارد سرانه هر متراژ کتابخانه به ازای ۱۰۰ نفر در کشور هشت متربع است که این رقم در استان کرمانشاه ۳.۵ متر مربع بوده و با افتتاح سه کتابخانه عمومی که امسال در استان صورت گرفته یک متر به سرانه اضافه شده است.

به گفته این مسئول مهمترین وظیفه نهاد کتابخانه های عمومی بهره برداری پس از ساخت و تکمیل و تجهیز منابع موجود در کتابخانه ها است.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور راهبرد اصلی این نهاد را توجه ویژه به نسل کودک و نوجوان به عنوان کتابخوانان آینده در کشور عنوان کرد و گفت: در کتابخانه های عمومی سهمیه ویژه ای برای این قشر اختصاص می دهیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ کتابخانه نهادی عمومی و یک هزار کتابخانه مشارکتی در کشور فعال است که بسترسازی لازم را برای فرهنگ سازی مطالعه در کشور فراهم می آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار