مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه خواستار توجه بیشتر به کارآفرینان شد و گفت: حضور پررنگ تر آن ها در جامعه در نهایت منجر به کاهش مشکلات بیکاری خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 22 November 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا، شریفه حق شناس روز شنبه و در نشست بررسی مشکلات موجود بر سر راه کارآفرینی که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه ما بیکاری است به گونه ای که تمام کشور با آن درگیر هستند.

وی افزود: با توجه به محدودیت هایی که در بخش دولتی برای جذب جوانان وجود دارد باید به دنبال راه های دیگری برای حل مشکل اشتغال باشیم که کارآفرینان یکی از مطمئن ترین این راه ها هستند.

حق شناس با بیان اینکه کارآفرینان انسان های خلاقی هستند، حضور آن ها در بخش های مختلف را اثرگذار دانست و گفت: برداشته شدن موانع از سر راه آن ها می تواند به این افراد انگیزه ای مضاعف ببخشد.

وی در پایان بر توانمندسازی کارآفرینان تاکید کرد و گفت: راهنمایی آن ها در ایجاد شغل و در آن بخش هایی که بیشتر مورد نیاز است می تواند ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد.

کارآفرینان سربازان واقعی جبهه اقتصادی کشور هستند

در این نشست همچنین رئیس کانون کارآفرینان استان کرمانشاه نیز از کارآفرینان به عنوان سربازان واقعی جبهه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: حمایت و هدایت آن ها از جمله برنامه های اصلی کانون می باشد.

سجاد سنجابی با اشاره به وجود مشکل اشتغال در کشور و بخصوص استان کرمانشاه گفت: کارآفرینان با مقداری حمایت و توجه بیشتر از سوی مسئولان استان می توانند در کاهش این مشکل نقش بسزایی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: کارآفرینان با ریسک کردن و به خطر انداختن سرمایه خود تلاش می کنند تا به نوآوری و خلاقیت دست بزنند و به همین دلیل مسئولان نیز باید قدردان زحمت ها و تلاش های آنان باشند.

سنجابی در پایان با اشاره به عضویت حدود 60 نفر از کارآفرینان استان کرمانشاه در کانون گفت: تلاش می کنیم بتوانیم افراد بیشتری را جذب و در راه توسعه اقتصادی و حل مشکلات بیکاری سهم بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این نشست تعدادی از کارآفرینان استان کرمانشاه نیز به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداخته و خواستار برنامه ریزی برای حل مشکلات موجود بر سر راه کارآفرینی و کارآفرینان شدند.

مرکز آمار ایران در آخرین گزارش خود نرخ بیکاری استان های مختلف کشور در فصل تابستان را اعلام کرد که کرمانشاه با نرخ 15.2 درصد دومین استان بیکار کشور پس از چهارمحال و بختیاری شناخته شد.

نرخ بیکاری کرمانشاه در تابستان امسال و در مقایسه با تابستان گذشته که 13.4 درصد بوده 1.8 درصد افزایش یافته است.

در حالی استان کرمانشاه نرخ بیکاری 15.2 درصد در فصل تابستان را به خود اختصاص داد که میانگین نرخ بیکاری در کشور 10.9 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار