مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از صادرات بیش از 246 هزار راس دام از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس طی سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 19 December 2015
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از صادرات بیش از 246 هزار راس دام از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس طی سال‌جاری خبر داد.

نادر پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به پتانسیل بالای استان کرمانشاه در پرورش دام گفت: در حوزه صادرات دام جزء استان‌های پیشرو هستیم و در همین زمینه بیشترین آمار برای صادرات دام زنده متعلق به کرمانشاه است.

وی میزان صادرات سال 93 را 167 هزار راس دام ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 246 هزار راس دام صادر شده که این رقم نشان دهنده افزایش دو برابری صادرات نسبت به سال گذشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع از شهریورماه سال گذشته تاکنون بیش از 413 هزار راس دام از استان صادر شده است، گفت: بیشتر این صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل قطر، عمان و کویت بوده است.

پرور در بخش دیگری از سخنان خود به واکسیناسیون‌های انجام شده طی سال 94 اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 7 میلیون و 654 هزار نوبت سر واکسیناسیون در استان به شکل کاملاً رایگان انجام گرفته است.

این مقام مسئول واکسیناسیون‌های انجام شده را در دو بخش بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و ادامه داد: در بخش بیماری‌های واگیردار دامی همچون تب برفکی، آبله و ... که به انسان منتقل نمی‌شود، حدود 4 میلیون و 749 هزار نوبت سر واکسیناسیون در استان صورت گرفته است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه، در بخش بیماری‌های مشترک دام با انسان نیز حدود 2 میلیون و 900 هزار نوبت سر واکسیناسیون با اعتبارات دولتی و به شکل کاملاً رایگان برای دامداران انجام گرفته است.

وی هدف دولت را از این کار حمایت از تولید و جلوگیری از انتشار بیماری عنوان کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز یک‌ میلیون و 500 هزار نوبت سر واکسیناسیون علیه بیماری‌های دامی انجام گرفته که این کار با پرداخت وجه از طرف دامداران انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار