معاون استاندار کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در باره رعایت قوانین انتخاباتی توسط داوطلبان کاندیداتوری مجلس خبرگان و شورای اسلامی گفت: تاکنون مشکل و تخلف خاصی در این زمینه نداشته ایم.
کد خبر: ۱۶۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 14 January 2016
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در باره رعایت قوانین انتخاباتی توسط داوطلبان کاندیداتوری مجلس خبرگان و شورای اسلامی گفت: تاکنون مشکل و تخلف خاصی در این زمینه نداشته ایم.

یوسف شاه حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته موارد جزیی از تخلفات انتخاباتی وجود داشته که با تذکر رفع شده و در حد برخورد با کاندیداها نبوده است.

به گفته وی اغلب داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه به قوانین انتخابات پایبند بوده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین درباره آخرین وضعیت تایید صلاحیت ها گفت: مرحله دوم تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دهم روز 26 دی ماه پایان می یابد و هیات مرکزی نظارت نتیجه آن را به فرمانداری ها اعلام می کند و روز 27 دی به اطلاع داوطلبان می رسد.

در مرحله رسیدگی به شکایات که از 20 تا 26 دی طول می کشد، علاوه بر داوطلبان ردصلاحیت شده در باره داوطلبان تایید صلاحیت شده هم اظهارنظر می شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: در هر مرحله احتمال تغییر در تایید یا رد صلاحیت ها وجود دارد.

به گفته شاه حسینی داوطلبان ردصلاحیت شده پس از روز 27 دی، 24 ساعت فرصت اعتراض به شورای نگهبان را دارند.

شورای نگهبان هم با توجه به اطلاعات بدست آمده از مراجع چهارگانه و محلی، استعلامات هیات های اجرایی را مورد بررسی قرار می دهد و بر پایه اطلاعاتی که در باره سابقه داوطلبان دارد، صلاحیت داوطلبان رد یا تایید شده را بررسی می کند و این روند تا 16 بهمن ماه طول می کشد.

براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در 6 حوزه انتخابیه استان کرمانشاه از میان 295 نفر داوطلب، 238 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شده بودند که باید دید این آمار در مرحله دوم چه تغییری می کند.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و دو کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار