کرمانشاه برای پیروزی انقلاب 50 شهید را تقدیم کرده است

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با پراهمیت خواندن نقش مردم این استان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کرمانشاه در جریان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 خورشیدی، در مجموع 50 شهید تقدیم کرد.
کد خبر: ۱۶۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 25 January 2016
مشاور عالی استاندار کرمانشاه با پراهمیت خواندن نقش مردم این استان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: کرمانشاه در جریان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 خورشیدی، در مجموع 50 شهید تقدیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی روز دوشنبه در جلسه کمیته نهادها و سازمان های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که در سرسرای شهدای دولت برگزار شد، با گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از شهید صادق صابون پز به عنوان اولین شهید انقلاب در استان کرمانشاه یاد کرد.

وی همچنین مجموع شهدای انقلاب کشور از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 را چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود: به برکت خون پاک همین شهداست که امروز ایران اسلامی برقله های رفیع عزت و اقتدار قرار دارد.

همتی یادآور شد: ایران اسلامی با اتکا به خون شهدا و رهنمودهای امام راحل (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای امروز به یک قدرت بزرگ در سطح جهان و منطقه تبدیل شده به گونه ای که سایر قدرت ها حل بسیاری از مسائل و مشکلات را بدون حضور ایران غیرممکن می دانند.

مشاورعالی استاندار کرمانشاه گفت: در ابتدای انقلاب هیچ دانش و توانمندی در اختیار جوانان کشور قرار نداشت و یک واردکننده بزرگ بودیم چرا که قادر به تولید محصول خاصی از نظر تجهیزات دفاعی و امنیتی نبودیم اما امروز شرایط کاملا با گذشته فرق کرده و موشک هایی را می سازیم که برد آن ها به بیش از 2 هزار و 500 متر می رسد و تجهیزات دفاعی در اختیار داریم که باعث شده هیچ کشوری حتی فکر حمله به ایران را نیز نکند.

همتی تقدیم 230 هزار شهید از ابتدای شکل گیری انقلاب تا به امروز که 10 هزار نفر آن ها از شهدای استان کرمانشاه هستند را یکی از نشانه های عزم و اراده ملت ایران برای حفظ استقلال و دفاع از تمامیت ارضی این سرزمین عنوان و تصریح کرد: همه ما امروز موظف به پاسداری از خون این شهدای والامقام هستیم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر و سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن برنامه های امسال، 22 کمیته تخصصی به ریاست مدیران دستگاه های اجرایی تشکیل شده است.

همتی در پایان از مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان خواست تا با تمام توان به هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های دهه فجر کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار